زارع‌پور: ماهواره‌های متعددی در حال ساخت و آماده پرتاب داریم

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات صبح امروز چهارشنبه در حاشیه نشست دولت، اظهار داشت: از جمله کارهای مشترک ما و دستگاه‌های اجرایی در سال گذشته، هوشمندسازی خدمات بود؛ پارسال پنجره واحد دانشگاه‌ها فعال شد که 260 دانشگاه به آن متصل شدند و این کار در ارزیابی اتحادیه بین‌المللی مخابرات منتخب شد که مایه افتخار است و پنجره ملی خدمات دولت هوشمند نیز سال قبل از آن در این اتحادیه مورد تقدیر قرار گرفته بود.​

وی با بیان اینکه "امسال مسیر هوشمندسازی دولت را دنبال خواهیم کرد."، گفت: سال گذشته 70 درصد خدمات دولت از طریق پنجره داده می‌شد و 12 درصد از آن هوشمند بود و تلاش می‌کنیم امسال این میزان به 30 درصد برسد.

وزیر ارتباطات در خصوص دستاوردهای حوزه فضایی نیز خاطرنشان کرد: ماهواره‌های متعددی در دست ساخت داریم و ماهواره‌های دیگری هم آماده پرتاب هستند.

زارع‌پور ادامه داد: ما سعی می‌کنیم ماهواره‌های متعددی را به‌شکل سنجشی داشته باشیم تا چند ماهواره تصویربرداری در فضای کشور وجود داشته باشد.

زارع‌پور: ماهواره‌های متعددی در حال ساخت و آماده پرتاب داریم

وی بیان کرد: هم‌اکنون دنیا به سمت منظومه‌سازی پیش می‌رود و ما نیز به این سمت در حرکتیم؛ منظومه‌سازی دانشی است که شاید در اختیار بیش از 5-6 کشور نباشد که البته دانشمندان ما به آن دست‌یافته‌اند.

وزیر ارتباطات ابراز امیدواری کرد اولین قدم‌ها در حوزه ماهواره‌های مخابراتی و سنجشی برداشته شود و هم‌اکنون منظومه شهید سلیمانی در حال ساخت است.