صندوق رفاه کمک‌های اعتباری برای مشکلات خوابگاهی را تامین
می‌کند

فردین تقی‌زاده ظهر امروز در چهارمین گردهمایی معاونان، مدیران و روسای ادارات حوزه دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی منطقه 7 کشور در بوشهر با بیان اینکه توجه به رفاه دانشجویان در عرصه‌‌های مختلف مورد توجه است اظهار داشت: از سال گذشته برای ارتقاء ارائه خدمات دانشجویی  کارگروهی بنام کنترل، نظارت و ارزیابی در حوزه‌های تغذیه، خوابگاه و وام دانشجویی راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه  ورود بخش خصوصی در عرصه‌های رفاهی دانشجویان سبب کاهش هزینه‌ها می‌شود افزود:  با راه‌اندازی کارگروه حوزه تغذیه دانشجویان این مهم محقق شد که با ورود بخش خصوصی و ارائه خدمات،  هزینه‌ها کاهش و خدمات رفاهی به دانشجویان با کیفیت می‌شود.

معاون صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با اشاره به موضوع آئین‌نامه‌ای که تا سال 1384 وجود داشت و سبب عدم نظارت و کنترل دانشگاه‌ها بر خوابگاه‌های غیر دولتی شده بود، گفت: این آئین‌نامه و روش سبب شده بود که دانشگاه‌ها هیچگونه کنترل و نظارتی بر خوابگاه‌ها نداشته باشند و حتی رئیس یک دانشگاه نتواند از خوابگاه غیر دولتی بازدید کند.

تقی‌زاده  افزود:با ابلاغ آئین نامه جدید تاسیس خوابگاه‌های غیر دولتی  تمام خوابگاه‌ها شناسی و  در سامانه ثبت شد و دانشجویان با مراجعه به این سامانه می‌توانند متوجه شوند که کدامیک از خوابگاه‌ها دارای مجوز هستند.

وی با تاکید بر حل مشکلات خوابگاهی و نقش صندوق رفاه وزارت علوم در این عرصه تاکید کرد: حل مشکلات خوابگاهی دانشجویان از اولویت‌های وزارت علوم است که در این راستا صندوق رفاه برای حل این مشکل  کمک‌های اعتباری تامین و پرداخت می‌کند.

معاون تسهیلات دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان با اشاره به ثبت نام مقدماتی وام  دانشجویان افزود: اگر دانشجو ثبت نام مقدماتی را انجام دهند  کارشناس مربوطه در زمان ثبت نام فقط مدارک تحویلی دانشجو را بارگذاری می‌کند و این روند سبب تسهیل در روند کار و نظم بهترمی‌شود.