جزئیات جدید از پرونده پزشک تبریزی

موسی خلیل‌الهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز در رابطه با فوت 2 عضو خانواده «ص» پزشک تبریزی از صدور نظریه پزشک قانونی خبر داد و اظهار داشت: علت فوت اعضای خانواده این پزشک مسمومیت با سم فسفین بوده است و در نتیجه تحقیقات کارآگاهی و بازپرس پرونده یقین حاصل شد که اساساً موضوع نذری واقعیت نداشته است و مسمومیت با انگیزه‌های شخصی مطرح شده است.

وی افزود: در جریان تحقیقات، محل تهیه غذا و همچنین تهیه کننده آن شناسایی و هویّت خریدار غذا مشخص می‌باشد که خانواده پزشک مذکور با استفاده از همان غذا مسموم و فوت شده‌اند.

دادستان تبریز در تبیین سوابق کاری و تحصیلی وی، تصریح کرد: این فرد یک پزشک عمومی است که در سال‌های اخیر فارغ التحصیل شده و شهرت خاصی ندارد.

خلیل‌الهی ادامه داد: عمده فعالیت وی نیز در خانه سلامت یکی از محلات تبریز بوده که توسط دانشگاه علوم پزشکی تبریز به بخش خصوصی واگذار شده است.

دادستان تبریز با بیان اینکه خود این پزشک نیز تایید کرده که اصلا بحث غذای نذری در کار نبوده است، اظهار امیدواری کرد: ابعاد دیگر این پرونده در چند روز آینده و از سوی دستگاه قضایی این استان منتشر خواهد شد.

از شایعه تا واقعیت

گزارش فارس حاکی است، در ایام سوگواری حضرت اباعبدالله بود که خبری مبنی بر مرگ همسر و مادر بزرگ یک پزشک در تبریز آن‌هم به دلیل مصرف «غذای نذری مسموم» در رسانه‌ها منتشر و به سرعت دهان به دهان چرخید.

شایعات زیادی نیز در این بین ساخته و در فضای مجازی منتشر شد و البته عده‌ای سود جو نیز سعی کردند تا از این فرصت برای بدبین کردن مردم به نذری‌ها و مراسم‌های این ایام استفاده کنند تا شاید بتوانند از این طریق حضور مردم در این برنامه‌ها را کمرنگ کنند.

ماجرای قتل خانواده این پزشک از جایی رنگ و بوی سیاسی به خود گرفت که یکی از خبرگزاری‌های اصلاح طلب با انتشار خبری این دکتر را از فعالان سیاسی آذربایجان شرقی و عضو حزب «اتحاد ملت» معرفی و مرگ دو عضو خانواده وی را از طرف اصلاح‌طلبان تسلیت گفت و خواستار رسیدگی به این مرگ مشکوک شد.

همزمان محمد تیموری٬ رییس منطقه آذربایجان شرقی حزب «اتحاد ملت» نیز با انتشار بیانیه‌ای درگذشت مادربزرگ و همسر این دکتر را به وی تسلیت گفت.

این فضاسازی‌ها تا آنجا ادامه داشت که برخی از کانال‌های اصلاح طلب با بیان مطالبی سعی در فرافکنی و سوء استفاده همه جانبه از این موضوع دست به جریان‌سازی و شایعه پراکنی زدند و انگیزه های قاتل را سیاسی عنوان کردند و در مواردی نیز این قتل را به تجویز صدای شجریان توسط این دکتر ربط دادند.

البته رسانه‌های خارجی و ضد انقلاب نیز بیکار نماندند و با تیتر کردن مسمومیت با غذای سعی در بدبین کردن مردم به مراسمات ایام محرم داشتند.

«علیرضا - ص» پزشکی است که به دلیل تجویز صدای شجریان برای درمان بیماران و همچنین خوش‌خط بودن شهرت دارد.

داستان از آنجا شروع شد که چندی پیش یکی از نسخه‌های این پزشک در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود که در آن با خطی خوش به یکی از بیمارانش توصیه کرده بود تا با گوش دادن به صدای شجریان و بدون نیاز به دارو درمان شود.

و در آخر

حال باید دید با روشن شدن ابعاد واقعی این ماجرا، جناح‌های سیاسی و عده‌ای که در فکر تسویه حساب‌های کهنه بودند چه واکنشی نشان خواهند داد و آیا حقیقت را می‌پذیرند یا در صدد تکذیب و انحراف افکار عمومی برخواهند آمد.