ارائه درخواست های 61 گانه مردم میاندوآب از دولت به رئیس جمهور

در جریان سفر وزیر اطلاعات به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور به میاندوآب  در مصلی امام خمینی(ره) و در جمع مردم این شهرستان با اشاره به پتانسیل ها و ظرفیت های میاندوآب، اظهار کرد: میاندوآب به دلیل موقعیت جغرافیایی و خاک و آب مساعد از شرایط ویژه و خاصی در سطح استان و منطقه برخوردار بوده و در طول تاریخ انقلاب اسلامی، وفاداری خود را به آرمان های نظام و انقلاب در صحنه های مختلف نشان داده اند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میاندوآب به درخواست های مردم این شهرستان از رئیس جمهور و دولت اشاره کرد و افزود: این درخواست ها  در 61 بند تنظیم شده و در شورای اداری استان به رئیس جمهور تقدیم می شود.

وی با اشاره به برخی از این درخواست ها و با بیان اینکه اجرای طرح آبیاری نوین در اراضی کشاورزی از درخواست های مهم مردم این شهرستان است، گفت: پرداخت وام کم بهره در بخش کشاورزی و دامداری و جوانان جویای کار و نیز فعال کردن کارگاه های راکد و صنایع از دیگر درخواست مردم این شهرستان است.

امیری با تاکید بر اینکه باید مرکز آموزش عالی شهید باکری به دانشگاه ارتقا یافته و استقلال مالی از دانشگاه ارومیه پیدا کند، تصریح کرد: هم چنین جوانان این شهرستان نیاز به یک استادیوم پنج هزاری نفری دارند که امیدواریم مقدمات احداث آن فراهم شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میاندوآب بر لزوم اجرای طرح ساماندهی ساحل زرینه رود این شهرستان و کنارگذرهای شرقی و غربی میاندوآب اشاره کرد و افزود: هم چنین لازم است تا توجه ویژه ای برای مطالعه و اجرای طرح شبکه فاضلاب شهری چهاربرج و باروق و نیز تکمیل شبکه فاضلاب شهری میاندوآب انجام شود.

وی با درخواست از رئیس جمهور و دولت برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در میاندوآب و تبدیل کمپ سد نوروزلو به منطقه گردشگری، گفت: هم چنین در بخش صنعت، لازم است در عملیات اجرایی پتروشیمی میاندوآب و ایجاد شهرک صنایع پایین دست پتروشیمی توجه و عنایت خاصی انجام شود.

امیری به بخش بهداشت و درمان نیز اشاره و اظهار کرد: بیمارستان عباسی میاندوآب فرسوده بوده و ضروری است تا بیمارستان 260 تخت خوابی جایگزین این بیمارستان احداث شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میاندوآب در پایان با بیان اینکه تفکیک حوزه های انتخابیه میاندوآب، شاهین دژ و تکاب یکی از اصلی ترین خواسته های مردم این سه شهرستان است، تصریح کرد: مردم این شهرستان می خواهند نماینده مستقل داشته باشند و امیدوارند با عنایت دولت، این موضوع عملی شود.