'بختیار حدادی' در حاشیه گشایش نمایشگاه فرصتهای سرمایه گذاری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به خبرنگار ایرنا گفت: یکی از مهمترین ارکان توسعه در صنعت گردشگری توجه به مسأله اقامت گردشگران است.

وی با بیان اینکه بهترین شیوه ساخت مراکز اقامتی که مورد توجه گردشگران بویژه گردشگران خارجی باشد، ساخت هتل - موزه ها براساس معماری سنتی و بومی منطقه است تصریح کرد:گردشگر خارجی برای اقامت در هتل پنج ستاره و خوردن غذاهای فرنگی که مشابه آن با کیفیت بهتر در کشور خودش وجود دارد، به ایران سفر نمی کند بلکه گردشگر خارجی به ایران می آید تا تفاوت ها را ببیند، با اقوام مختلف آن آشنا شود، معماری سنتی، غذاهای محلی، موسیقی بومی را تجربه کند.

حدادی اعلام کرد: مهمانسرای عباسی اصفهان به لحاظ پیشینه تاریخی سیصد ساله و ویژگی کاربردی و نیز آثار هنری ارزشمندی در قالب هنرهای اسلامی و ایرانی به عنوان یک موزه گرانبها و کهن ترین هتل جهان شهرت دارد.

وی، این مهمانسرا را یادگاری از دوران صفوی دانست که با شکوفایی اقتصاد ایران در عصر صفوی، مجموعه کاروانسراها شکوفایی خاصی را در آن زمان پیدا کرد.

مدیر میهمانسرای عباسی یادآور شد: در سال ۱۳۳۶ شمسی دولت وقت تصمیم گرفت تا با توجه به افزایش سفر جهانگردان و گردشگران خارجی به اصفهان و نبود امکانات اقامتی مناسب در این شهر، این کاروانسرا را به یک هتل بین المللی تبدیل کند.

حدادی اعلام کرد: مهمانسرای عباسی با ۲۳۱ باب اتاق، سوئیت و آپارتمان که مطابق با استانداردهای بین المللی ساخته شده اند، سالانه پذیرای دهها هزار مهمان و گردشگر داخلی و خارجی از اقصی نقاط جهان و همچنین دهها هیات از میهمانان عالی رتبه سیاسی و شخصیت های بین المللی است.

وی همچنین در گفت و گویی دیگر ' وحدت رویه و اتخاذ یک تصمیم واحد ' از سوی همه دست اندرکاران و مسوولان گردشگری کشور را یک امر مهم در توسعه صنعت توریست دانست و خاطرنشان ساخت:اخذ یک تصمیم واحد از مفهوم و شکل صنعت گردشگری و قبول ضرورت آن به عنوان یک نیاز اجتماعی عامل بسیار مهمی است که وحدت رویه در آن می تواند نقش بسزایی را در جذب گردشگران خارجی داشته باشد.

به گفته این مدیر گردشگری؛ در همین راستا متولیان امر گردشگری کشور باید تمام تلاش خود را برای بدست آوردن سهمی از صنعت گردشگری جهان بویژه کشورهای اسلامی انجام دهند.

وی با بیان اینکه تردیدی نیست که نمی توان برای جذب گردشگر ارزشهای فرهنگی خود را قربانی کنیم، خاطرنشان ساخت: می توان با ارایه راهکارهای مناسب برای جذب سهمی از مسلمانانی که به نوعی با ما سنخیت و اشتراکات مذهبی و فرهنگی دارند و یا برای ایرانیانی که در خارج از کشور زندگی می کنند، شرایطی را فراهم آورد تا بتوانند از ظرفیتها و پتانسیلهای گردشگری ایران استفاده کنند.

اختصاص یک جزیره توریستی(به عنوان مثال جزیره هندورابی) با پتانسیل های گردشگری بالا که تنها بانوان در آن مشغول بکار باشند، پیشنهادی است که این مدیر گردشگری اعتقاد دارد با تحقق آن بسیاری از بانوان محجبه مسلمان از سایر نقاط جهان اسلام و حتی بانوان دیگر ادیان نیز از آن استقبال خواهند کرد.

نمایشگاه فرصتهای سرمایه گذری شامگاه چهارشنبه در سالن نمایشگاههای بین المللی کیش آغاز بکار کرد و تا روز جمعه ۱۲ آذرماه جاری ادامه دارد.