به گزارش افکار نیوز به نقل از ايسنا، درد ناحيه كمر به دليل كشيدگي عضلات، صدمه يا وارد آوردن فشار زياد بر عضلات اين قسمت به وجود ميآيد كه با انجام حركات زير تا حدودي ميتوان آن را تسكين داد:

- از انجام حرکات و فعالیت‌هایی که فشار زیادی به کمر وارد می‌کند، پرهیز و سعی کنید به درستی بنشینید، حرکت کنید و بلند شوید.

- در مواقعی که درد کمتری را در این ناحیه حس می‌کنید، سعی کنید تا با انجام حرکات کششی عضلات شکم، کمر و پاهای خود را قوی کنید. ورزش نه تنها به شما کمک می‌کند تا سریعتر بهبود یابید بلکه از درد مجدد در قسمت کمر نیز خودداری می‌کند.

- به یاد داشته باشید پس از بهبود نسبی حرکات ورزشی را به تدریج زیاد و سنگین‌تر کنید.

- از خوابیدن بر روی شکم بپرهیزید چرا که خوابیدن به این شکل فشار زیادی را بر روی کمر شما وارد می‌کند. همچنین هنگام دراز کشیدن بالشی را زیر زانوهای خود قرار دهید.

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه ایندین تایمز، همچنین به هنگام نشستن و ایستادن از قوز کردن پرهیز کنید.