افکارنیوز

: شیرین بیان خصوصیات آنتی باکتریال دارد و تنفس را تازه می کنند. اگرچه باید مقدار محدودی استفاده کنید، چرا که مقدار زیاد آن برای سلامتی مضر است و می تواند موجب لک روی دندان نیز شود.

۱. محصولات بدون قند

تا جایی که می توانید از محصولات بدون قند استفاده کنید.

۲. سبزی

سبزی حاوی پروتئین زیادی است و به استحکام دندان ها کمک می کند. رژیم غذایی با سبزی نظیر حبوبات توصیه می شود.

۳. سبزیجات

فیبر موجود در سبزیجات برای نگهداری تعادل سطح اسید در دهان و خنثی کردن اسید موثر است. هر چه اسید کمتری تولید شود، صدمه وارد آمده به دندان کمتر می شود و قارچ نمونه بسیار خوب این دسته است.

۴. میوه

خوردن میوه های خام دندان ها را محکم می کند. میوه ها به خاطر طعم خوب و دارا بودن مواد مغذی شناخته شده اند. اگر به طور منظم مصرف شوند به استحکام دندان ها کمک می کند، به خصوص اینکه اکثر میوه ها خام مصرف می شوند.

۵. آب

آب به نگهداشتن سطح pH دهان کمک می کند. از آنجا که سطح اسید دهان زیاد است و می تواند منجر به پوسیدگی و تولید باکتری شود، مصرف ۴ تا ۵ لیوان در روز به این مسئله در بلند مدت کمک می کند.

۶. محصولات لبنی

کلسیم و پتاسیم دیگر عناصری هستند که به خنثی عمل کردن اسیدها کمک می کند. ولی محصولات لبنی بیشتر به خاطر دارا بودن پروتئین موجب استحکام دندان ها می شود. یک رژیم غذایی با کیک پنیر به عنوان دسر بسیار برای دندان مفید است.

۷. چای

چای سبز و سیاه از آنجا که حاوی پلی فنول است و می تواند با باکتری مبارزه کند، توصیه می شود.

۸. شیرین بیان

شیرین بیان خصوصیات آنتی باکتریال دارد و تنفس را تازه می کنند. اگرچه باید مقدار محدودی استفاده کنید، چرا که مقدار زیاد آن برای سلامتی مضر است و می تواند موجب لک روی دندان نیز شود.

۹. شکلات

ممکن است از این مورد شوکه شوید ولی حقیقت دارد. شکلات به ساخت دندان محکم تر کمک می کند. شکلات تلخ به میزان مناسب موثر است. به گزارش نیک صالحی اگرچه باید توجه داشته باشید اگر با محصولات لبنی و شکر مخلوط شده و شکلات آن کمتر باشد، نتیجه مورد نظر را نمی گیرید.

۱۰. پنج ادویه

میخک، دارچین، زیره، گشنیز و هل ، پنچ عنصری است که نه تنها به غذا طعم می دهد بلکه سلامت دهانی نیز به همراه دارند.