افکارنیوز: بر اساس پژوهشی که در همایش سالانه دانشگاه پزشکی ورزشی امریکا ارایه شد، ورزش بسیارکم، حتی به میزان ۲ دقیقه در روز، درد ناشی از اختلالات گردن و شانه را در بزرگسالان کاهش می دهد.

در این مطالعه که در دانمارک انجام شد، درد گردن و شانه و همچنین توان عضلات در کارمندان ۱۹۸ اداره، مورد بررسی قرار گرفت. شرکت کنندگان در این تحقیق به سه گروه تقسیم شدند: گروهی که به ۲ دقیقه ورزش روزانه، ۵ بار در هفته می پرداختند، گروهی که ۱۲ دقیقه ورزش روزانه داشتند و گروهی که اصلا ورزش نمی کردند.

پس از ۱۰ هفته، گروهی که ۲ دقیقه ورزش روزانه انجام می دادند، شاهد کاهش درد گردن و شانه بودند و در گروهی که ۱۲ دقیقه ورزش روزانه داشتند، کاهش درد چشمگیرتر بود. قدرت عضلات در هر دو گروه(۲ یا ۱۲ دقیقه ورزش روزانه)، ۶ درصد بهبود داشت.

فعالیت فیزیکی منظم، اساس و پایه بسیاری از برنامه های توانبخشی است. بنابراین توصیه می شود ورزش و فعالیت بدنی هر چند اندک را فراموش نکنید.

این مطالعه نشان داد که کیفیت ورزش بر کمیت آن ارجح است. در بزرگسالانی که از درد مزمن گردن و شانه رنج می برند، ورزش حتی به مدت بسیار کم(۲ دقیقه در روز) در کاهش و تسکین درد، نقش قابل ملاحظه ای ایفا می کند.