افکارنیوز: بسیاری از زنان مشتاق هستند پس از زایمان، لاغر شوند اما مدتی طول می کشد تا بدن شما بهبود یابد و دوباره ورزش شدید را شروع کنید.

شورای ورزش در آمریکا در این زمینه پیشنهاداتی را برای مادران جدید ارائه داده است:

- با دکتر خود صحبت کنید که چه زمانی برای شروع دوباره ورزش مناسب است.

- به تدریج و با سهولت ورزش را شروع کنید. مدت زمان تمرین و شدت آن را به تدریج افزایش دهید.

- مقدار زیادی مایعات بنوشید و از خسته کردن بیش از حد خود اجتناب کنید.

- در هنگام ورزش مراقب شکم و سینه‌های خود باشید و آنها را تقویت کنید.

- یک رژیم غذایی متعادل و مغذی بخورید.

- برنامه ورزشی و اهدافتان به نوع زایمانی که داشتهاید و سلامت عمومیتان بستگی دارد که باید با دکتر خود مشورت کنید.