به گزارش افکارنیوز، ناخن فرورفته در گوشت، رشد دردناک لبه‌های ناخن پا به داخل پوست اطراف آن میباشد.

سن

بیشتر از همه در نوجوانان و بالغین جوان دیده میشود.

جنس

در مردان شایعتر است.

نحوه زندگی

کفش های تنگ خطر را افزایش می‌دهند.

ژنتیک

عامل خطر مهمی نیست. یک ناخن پای رشد کرده به داخل گوشت، در یک یا هر دو طرف، به زیر انحنا پیدا کرده و پوست اطراف را برش می‌دهد و باعثالتهاب و گاهی اوقات عفونت میشود. این وضعیت، که با شیوع بیشتر، انگشت بزرگ را درگیر می‌کند، اغلب به دلیل پوشیدن کفشهای نامناسب است که بر روی یک ناخن که به روش غلط کوتاه شده، فشار وارد می‌کند. در بعضی موارد، ضایعه می‌تواند منجر به رشد بیش زا حد پوست اطراف ناخن شده، به طوریکه قسمتی از ناخن را در برگیرد. بهداشت بد در پا هم می‌تواند خطر عفونت را افزایش داده و منجر به التهاب گردد.

علایم بیماری

علایم ناخن در گوشت ممکن است شامل موارد زیر باشد: - درد، قرمزی و تورم اطراف ناخن پا - پوست آسیب دیده در لبه ناخن که ممکن است دچار ترشح مایع شفاف، چرک یا خون باشد. به محض اینکه متوجه شدید ناخن پایتان به طرف داخل رشد کرده، باید با پزشکتان مشورت کنید، زیرا این احتمال وجود دارد که انگشت پایتان عفونی گردد.

درمان بیماری

شما می‌توانید درد یک ناخن در گوشت را با قراردادن پایتان را در آب نمک ولرم به طور روزانه و استفاده از مسکنها، تخفیف دهید. باید با پوشاندن انگشت مبتلا توسط یک گاز خشک و تمیز، از آن محافظت کنید. در صورتیکه در عرض چند روز هیچ بهبودی مشاهده نشد، باید با پزشکتان مشورت کنید. اگر ناخنتان عفونت کرده باشد، پزشک ممکن است آنتی بیوتیکهای خوراکی یا آنتی بیوتیکهای موضعی تجویز نماید. جهت کمک به پیشگیری از رشد مجدد ناخنها به این صورت، پاهایتان را تمیز نگه داشته، کفشهایی با اندازه مناسب بپوشید. ناخنهای پایتان باید به صورت مستقیم گرفته شوند نه به صورت منحنی، تا از رشد آنها به داخل پوست ممانعت شود. اگر این مشکل عود کند، پزشک ممکن است پیشنهاد نماید که قسمتی یا همه ناخن پایتان را بردارید تا از رشد آن به داخل انگشت جلوگیری شود.

برداشتن یک ناخن رشد کرده به داخل گوشت

ممكن است براي يك ناخن در گوشت، يك جراحي كوچك لازم شود. انگشت شما بيحس شده و با يك ضدعفوني كننده تميز ميشود، يك تورنيكپه به قاعده انگشت بسته خواهد شد. ناخن يا قسمتي از آن، برداشته خواهد شد و بر روي بستر ناخن پيدا شده، فنل به كار مي برند تا آنرا بكشند و مانع رشد مجدد آن گردند. شما بايد در عرض ۲۴ ساعت پس از جراحي، از نظر راه رفتن به اندازه كافي راحت باشيد و زخم بايد در عرض يك هفته بهبود يابد