به گزارشافکارنیوز،عزیز دولتخواه در نشست خبری که امروز در سازمان تامین اجتماعی برگزار شد، با اشاره به اینکه سالانه حدود ۱۰ درصد نسبت به عدد پایه، به تعداد بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی اضافه می‌شود، اظهار کرد: قطعا امسال بودجه سازمان افزایش خواهد یافت و با توجه به اینکه ۲۵ درصد افزایش حقوق مستمری بگیران و بازنشستگان را داشته‌ایم، پس از ارسال نامه تامین بودجه به هیات امنا، افزایش حقوقها اعمال خواهد شد.

راه‌اندازی مرکز اطلاع‌رسانی ۱۴۲ تامین اجتماعی از هفته جاری
وی از راه‌اندازی مرکز اطلاع‌رسانی ۱۴۲ از چهارشنبه هفته جاری خبر داد و گفت: این مرکز اطلاع‌رسانی از فردا به صورت آزمایشی کار خود را شروع و روز چهارشنبه هفته جاری به صورت رسمی کار خود را آغاز خواهد کرد.

رییس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: بخشی از عملکرد سازمان مربوط به کمیته ICT است که وظیفه مکانیزه کردن امور سازمان در تمامی زمینه‌ها را بر عهده دارد و با توجه به اولویت‌های سازمان، قصد داریم مسائل مربوط به بهبود را در ۲ فاز اضطراری و اساسی انجام دهیم که در بهبود اضطراری، هدفمان پروژه‌هایی است که شروع شده و می‌تواند مشکلات مردم را برطرف کند.

دولتخواه با بیان اینکه اتمام دیتا سنتر و الکترونیکی کردن پرونده‌ها از جمله مسائل مربوط به این فاز است، گفت: از قبل برای دیتا سنتر ۲۰ میلیارد تومان هزینه شد که در وضعیت نامشخصی به سر می‌برد و الکترونیکی کردن پرونده‌ها نیز از قبل آغاز شده بود و قرار شد که به صورت جدی پیگیری شود.

وی افزود: در بخش دوم نیز هدفی که مد نظر بود، ارائه خدمات سریع و با دقت در مرکز اطلاع‌رسانی ۱۴۲ بود که قبلا با عنوان «ندای تامین» فعالیت می‌کرد.

رییس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه این مرکز اطلاع‌رسانی سه امکان و ابزار را برای تماس‌گیرندگان ایجاد می‌کند، خاطر نشان کرد: متقاضیان در تهران با شماره ۱۴۲ و در شهرستان‌ها با شماره ۰۲۱۱۴۲ می‌توانند با این مرکز ارتباط برقرار کنند و برای ارسال پیامک نیز با شماره ۵۰۰۰۱۴۲ و نیز در بخشی که در سایت سازمان با عنوان ۱۴۲ وجود دارد، می‌توانند از ۸ صبح تا ۴ عصر با کارشناسان ارتباط برقرار کرده و سوالات خود را مطرح کنند.

دولتخواه افزود: بخشی از امکانات در نظر گرفته شده در این مرکز مربوط به درمان و بیمه‌ها، رسیدگی به شکایات و سوالات عمومی است.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ میلیون نفر در حال حاضر در حال دریافت سرویس از خدمات سازمان تامین اجتماعی هستند، گفت: چه کسانی که عضو سازمان تامین اجتماعی و چه کسانی که بیرون از خانواده سازمان هستند، این تعداد را شامل می‌شوند.

رییس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی افزود: ۴۷۸ شعبه سازمان تامین اجتماعی در سراسر کشور وجود دارد که بخشی از قسمت‌های آن مربوط به پاسخگویی و مشاوره است که افراد با طی کردن مسافت‌های طولانی باید پاسخ سوالات خود را دریافت می‌کردند، اما با راه‌اندازی این مرکز این مشکل برطرف می‌شود.

دولتخواه با بیان اینکه ۱۱.۵ میلیون نفر بیمه شده تحت پوشش سازمان هستند و نیز بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر حقوق‌بگیر و مستمری‌بگیر در سازمان تامین اجتماعی وجود دارد، گفت: تعداد پرونده‌های این افراد، فضای بسیاری را اشغال کرده که الکترونیکی کردن پرونده‌ها، مسائل بیمه‌ای پرونده‌های افراد را نیز در بر می‌گیرد.

کد ملی افراد به عنوان کد درمان آنها در نظر گرفته می‌شود
به گزارش ایسنا، رییس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی همچنین با اشاره به " کارت هوشمند درمان " اعلام کرد: در تعامل برقرار شده با سازمان ثبت احوال، مقرر شد سیستم کارت هوشمند را که جایگزین کارت ملی می‌شود، به کارت درمان نیز متصل شود تا مجددا هزینه‌ای برای این امر پرداخت نشود و کد ملی فرد به عنوان کد درمان وی نیز در نظر گرفته شود.

دولتخواه، با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی پس از ورود به مسائل مالی خود در ابتدای سال ۹۱ بالغ بر هفت ماه بدهی به مراکز درمانی، بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها را پرداخت کرد، گفت: تا پایان خرداد ماه، این هفت ماه بدهی پرداخت شد.

وی افزود: عملا در سال ۹۱، هزینه ۱۲ ماه را پرداخت کردیم و بودجه ما نیز بیش از این ظرفیت نداشت و اگر بدهی‌ها نبود، می‌توانستیم مقداری از بودجه خود را به سال ۹۲ اختصاص دهیم.

به گفته رییس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی، در سازمان تامین اجتماعی سه بخش داروخانه‌ها، هزینه‌های سرپایی و بیمارستان‌ها وجود دارد که بدهی‌های سازمان به آنها تا ۹ ماه پرداخت شده و تسریع در سایر پرداخت‌ها را نیز دستور کار قرار داریم.

دولتخواه در مورد تفاوت مرکز اطلاع‌رسانی ۱۴۲ که قرار است این هفته افتتاح شود با ۱۴۲ که از پیش وجود داشت نیز گفت: خط ۱۴۲ از ۲۷ اسفند ماه در حال به روزرسانی بود و تا ۲۰ فروردین به طول انجامید، در سیستم قبلی به صورت زنده کسی پاسخگوی فرد نبود و فرایند پاسخگویی دو هفته به طول می‌انجامید.

وی ادامه داد: صرف رسیدگی به شکایات و نیز دریافت سابقه بیمه‌ای که باید با مراجعه به شعبه و یا اینترنت در اختیار فرد قرار می‌گرفت، در این مرکز در نظر گرفته شده است.

به گفته رییس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی، مرکز اطلاع‌رسانی ۱۴۲ به صورت زنده از ۸ صبح تا ۱۶ بعدازظهر پاسخگوی تماس‌گیرندگان خواهد بود و کل هزینه‌ای که برای آن صرف شده است، ۱۰۰ میلیون تومان است.

معاونان و مدیرکل‌های تامین اجتماعی " دوشنبه‌ها " سوالات تماس‌گیرندگان را پاسخ می‌دهند
دولتخواه همچنین از پاسخگویی یکی از معاونان و مدیرکل‌های آن معاونت به تماس‌گیرندگان در دوشنبه هر هفته خبر داد و گفت: تماس‌گیرندگان می‌توانند به صورت تلفنی با معاون مربوطه ارتباط برقرار و جواب سوالات خود را دریافت کنند.

وی همچنین اجرای برنامه‌ای که منجر به ارائه خدمات غیرحضوری به متقاضیان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی شود را تنها راهکاری دانست که می‌تواند به صورت کامل پاسخگوی نیاز افراد باشد.

رییس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی در مورد اینکه آیا مرتضوی در جلسات هیات مدیره این سازمان شرکت می‌کند یا نه؟ گفت: مدیرعامل، عضو هیات مدیره نیست و در جلسات هیات مدیره شرکت نمی‌کند. این هیات هفت عضو دارد که جلسات آن به صورت هفته‌ای برگزار می‌شود.

وی در پاسخ به سوالات برخی خبرنگاران گفت: پرونده و موضوعات مطرح شده خارج از مسائل مربوط به سازمان است، اما مدیرعامل بعد از نماز صبح، در سازمان حضور مییابد و نفر پایانی است که از سازمان خارج میشود و علت پیشرفت در کارهای سازمان نیز حضور و دقت مدیرعامل در امور مربوط به سازمان است.