۱۰ شغل برتر و پردرآمد آینده آمریکا

به گزارشافکارنیوز،در واقع آمریکایی ها درصدد هستند که تا سال ۲۰۲۰ در برخی زمینه های کاری به سرعت پیشرفت کنند و از این رو با بررسی های پیگیر به آماری دست یافتند که نشان می دهد چه نوع مشاغلی طی سال های اخیر برای مردم سوادآورتر بوده است.

در این مقاله که برگرفته از سایت www. kiplinger. com شما با ۱۰ شغل برتر آینده آمریکا آشنا می شوید که می گویند قلب اقتصاد دنیا در آنجا می تپد.

لوله کش

بله تعجب نکنید، لوله کشی جزو شغل های پردرآمد در آمریکاست!! تعداد شاغلین در این حرفه، ۴۱۹ هزار و ۹۰۰ نفر است و رشد شغلی طی ۱۰ سال اخیر ۶/۲۵ درصد بوده و میانگین درآمد سالانه آنها بین ۳۶ تا ۶۴ هزار دلار است.

تقاضا برای خدمات لوله کشی با توجه به افزایش ساخت و سازها در کلان شهرها موجب می شود که آینده این شغل روشن باشد. گرچه با توجه به سیستم های جدید مورد استفاده، نیاز به تعمیر و نوسازی در سیستم لوله کشی سیار کمتر پیش می آید، اما با توجه به افزایش شهرنشینی و تغییر و تحول در سیستم های ساخت و ساز، زمینه شغلی این رشته رو به پیشرفت است.

اپراتور تجهیزات ساختمانی

تعداد شاغلین این حرفه در آمریکا، ۳۴۹ هزار و ۱۰۰ نفر است و رشد شغلی آنها طی ۱۰ سال، ۵/۲۳ درصد است که از رشد خوبی برخوردار بوده است. میانگین درآمد سالانه آنها ۲۳ تا ۵۶ هزار دلار است. ساخت و سازها در شهرهای بزرگ به سرعت رو به افزایش است از این رو نیاز به کارگردان ساختمانی و اپراتورهای تجهیزات ساختمانی نیز رو به فزونی است.

متخصص برق

تعداد شاغلین در این حرفه ۵۷۷ هزار نفر است. رشد شغلی طی ۱۰ سال، ۲/۲۳ درصد است و میانگین درآمد سالانه آنان بین ۳۷ تا ۶۵ هزار دلار است. استفاده از وسایل و ابزارهای برقی، روز به روز افزایش می یابد به طوری که دیگر برای انجام ساده ترین کارها نیز می توان با استفاده از وسایل برقی، در وقت و انرژی صرفه جویی کرد به همین دلیل، مشاغل وابسته به آن نیز طی سال های آینده از رونق بیشتری بهره خواهند برد، متخصصان رشته برق که معمولاً دارای مدرک کارشناسی هستند با اتکا به تجربه و مهارت می توانند به سرعت در کار خود پیشرفت کنند.

نقاش

کمی باورش مشکل است اما نقاش ها از درآمد بالایی برخوردارند. تعداد نقاشان حرفه ای در آمریکا، ۳۹۰ هزار و ۵۰۰ نفر است. رشد شغلی طی ۱۰ سال اخیر ۵/۱۸ درصد و میانگین درآمد سالانه شان ۲۸ تا ۴۶ هزار دلار است. منظور از نقاش، نقاشان ساختمانی و پروژه ای است. با توسعه شهر سازی، امروزه تعداد سازه های بزرگ صنعتی مانند پل ها، ساختمان های بلند و برج ها و اماکن توریستی رو به افزایش است. به همین دلیل تقاضا برای به کارگیری تکنیک های جدید و مدرن در طراحی و رنگ کاری بناها رو به فزونی است و استفاده از ترکیب رنگ های جدید با تکنیک های جدید، مورد استقبال عموم قرار خواهد گرفت. به همین خاطر پیش بینی می شود که این شغل در آینده، بسیار پرطرفدار خواهد بود.

مدیر شبکه های کامپیوتری

تعداد شاغلین در آمریکا، ۳۴۷ هزار و ۲۰۰ نفر و رشد شغلی طی ۱۰ سال اخیر، ۲۷ درصد و میانگین درآمد سالانه شان ۵۵ تا ۹۰ هزار دلار است! شاید علت رونق این فرصت شغلی را باید از هکرها پرسید و از آنها تشکر کرد. افزایش خطرات امنیتی در انتشار اطلاعات امنیتی شرکت ها و نهادهای خصوصی و دولتی موجب شده که این شغل روز به روز پر اهمیت تر شود، چرا که نیاز به مدیریت شبکه های کامپیوتری در اکثر ارگان ها وجود دارد. بیمارستان ها، بانک ها و تمام شرکت ها همیشه به یک مدیر شبکه نیاز دارند. این شغل نیاز به مهارت و اطلاعات مفید دارد تا بتواند با سرعت عمل بالا سیستم امنیتی یک شرکت یا نهاد را در دست بگیرد.

کارشناس سیستم های نرم افزاری

تعداد شاغلین در این حرفه در آمریکا، ۳۹۲ هزار و ۳۰۰ نفر است. رشد شغلی طی ۱۰سال اخیر، ۴/۳۲ درصد بوده و میانگین درآمد سالانه این افراد بین ۷۷ تا ۱۲۰ هزار دلار در ماه است که رقم بسیار بالایی است.

توسعه سیستم های نرم افزاری جدید کامپیوتری بیش از هر چیز دیگر حتی تلفن همراه و وسایل منزل در زندگی ما نقش ایفا می کند. به خصوص در بخش های امنیتی سایبری نهادها و سیستم های اداری بسیاری حائز اهمیت است. از آنجایی که سلامت سیستم های کامپیوتری و به روز رسانی آنها یکی از دغدغه های بزرگ برای مردم محسوب می شود به جرات می توان گفت که مشاغل وابسته به آن نیز طی سال های آینده از رونق بیشتری برخوردار خواهند بود. این شغل که با مدرک لیسانس هم قابل دستیابی است نیاز به مهارت و هوش بالا دارد.

مشاور مالی

تعداد مشاورین مالی در آمریکا ۲۰۶ هزار و ۸۰۰ نفر است. رشد شغلی طی ۱۰ سال اخیر ۳۲ درصد بوده و میانگین درآمد سالانه آنان، ۴۳ تا ۱۱۱ هزار دلار است. از آنجایی که این روزها، راه های پول در آوردن، متفاوت و متنوع شده است، افراد بیش از گذشته، به مشاور و راهنما نیاز دارند تا از این طریق با توصیه ها و پیشنهادات جدید سرمایه گذاری و رشد اقتصادی، به پیشرفت مالی برسند. این شغل در آمریکا برای بازنشستگی که می خواهند برای سرمایه های خود برنامه ریزی کنند و در آینده با مشکلات مالی مواجه نشوند بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. مشاوران مالی معمولاً افرادی باهوش و نواندیش هستند که از سواد اقتصادی بالایی برخوردارند و از نوسانات بازار ارز و سرمایه گذاری کاملاً آگاهند.

دندانپزشک

تعداد دندانپزشکان در آمریکا، ۱۸۱ هزار و ۸۰۰ نفر است و رشد شغلی طی ۱۰ سال، ۳۷ درصد بوده و میانگین درآمد سالانه شان ۵۶ تا ۸۳ هزار دلار است.

پرداختن به مقوله زیبایی روز به روز بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. علم و تکنولوژی، روش های جدیدی برای حفظ سلامت و زیبایی دندان ها ارائه می دهد و همین امر موجب می شود که مردم با میل و رغبت بیشتری به دندانپزشکان مراجعه کنند.

فیزیوتراپیست

تعداد فیزیوتراپ ها در آمریکا، ۶۷ هزار و ۴۰۰ نفر است و رشد شغلی طی ۱۰ سال، ۴۵ درصد بوده است.

میانگین درآمد سالانه فیزیوتراپ ها، ۴۱ تا ۶۰ هزار دلار است. با افزایش سن، نیاز افراد مسن به درمان های فیزیکی بیشتر می شود و این نیاز در میان افرادی که مشاغل پر تحرک دارند، بیشتر است. از سوی دیگر با توجه به افزایش آمار حملات قلبی و سکته های مغزی در میان افراد، شاغلین در رشته فیزیوتراپی برای خدمات رسانی بیشتر و بهبود آسیب های فیزیکی و توان بخشی به افراد آسیب دیده، پر کارتر از همیشه خواهند بود.

پرستاری

تعداد پرستاران در آمریکایی که حدود ۲۶ میلیون نفر جمعیت دارد و بیمارستان های بسیار مجهز بین المللی دارد، ۲ میلیون و ۷۳۷ هزار و ۴۰۰ نفر است… و رشد شغلی طی ۱۰ سال، ۲۶ درصد بوده است.

گفتی است میانگین درآمد سالانه پرستاران ۲۲ تا ۵۵ هزار دلار بوده است.

چشم انداز اين شغل روشن و اميدوارانه است و انتظار مي رود طي ۱۰ سال آينده حدود ۷۱۱ هزار موقعيت شغلي در اين زمينه وجود داشته باشد. پيشرفت تكنولوژي، تمركز بر مراقبت هاي پيشگيرانه و افزايش سن جمعيت، همگي به معناي افزايش نياز به مراقبت هاي پزشكي و سلامتي در آينده است. در ايالات متحده آمريكا، تبديل شدن به يك پرستار موفق نياز به تحصيلات كارشناسي پرستاري و البته تجربه مفيد و موثر دارد.