به گزارش افکارنیوز، پیام جدید دانشگاه پنسیلوانیا این است: «هنگامی که مواد غذایی نامناسب می خورید، خواب نامناسبی هم خواهید داشت.» در این پیام اعلام شده است کسانی که الگوی خواب سالم تری دارند، از رژیم غذایی متفاوت تری هم استفاده می کنند. مواد غذایی کلیدی این رژیم های غذایی، در ایجاد یک خواب منظم موثر هستند؛ پس برای اینکه خواب عمیق تری داشته باشید، بهتر است از این مواد غذایی استفاده کنید.

۱. لیکوپن

این ماده در میوه هایی چون گریپ فروت، گوجه فرنگی و هندوانه یافت می شود.

۲. سلنیوم

سلنیوم در موادی چون سفره ماهی، ماهی تون، روغن ماهی و همچنین در صدف های دریایی، دانه جو، گوشت بوقلمون و میوه های مغزدار(پسته، گردو و غیره) وجود دارد.

۳. ویتامین C

از مهمترین منابع ویتامین C، می توان به آناناس، توت فرنگی، مرکبات، فلفل بازیک، کلم بروکلی و کلم پیچ اشاره کرد.

۴. کربوهیدرات ها

طبق نتایج مطالعه ای که در مجله تغذیه درمانی منتشر شده است، خوردن کربوهیدرات های زود هضم(مثل غلات، برنج، سیب زمینی و یا نان سفید) تقریباً چهار ساعت قبل از خواب، باعثمی شود افراد سریع تر به خواب بروند.

راز/ شماره ۳۱/ نيمه اول شهريور ماه ۹۲/ منبع: مجله Health/ مترجم: مژگان ميرپوريان/ صفحه ۶۵