فیس بوک رفع فیلتر شد؟
گروه اجتماعی

- همین چند روز پیش بود که فرمانده ناجا از تصمیم برای رفع فیلتر فیس بوک در جلسه‌ای با حضور رییس جمهور سخن گفت و تصمیم گیری در اینباره را به جلسه مذکور موکول کرد اما اینک شنیده می‌شود که در برخی از مناطق کاربران ایرانی توانسته‌اند بدون نیاز به فیلترشکن وارد فیس بوک شوند.

به گزارشافکارنیوز؛ شبکه اجتماعی فیس بوک تا انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ در ایران فیلتر نبود البته آن روز‌ها هنوز تا این حد مورد توجه قرار نگرفته بود و می‌توان گفت تنها دانشجویان از این شبکه اجتماعی استفاده می‌کردند.

پس از فیلترینگ ۴ ساله فیس بوک و با روی کارآمدن دولت روحانی برخی از وزرای کابینه یازدهم از این شبکه اجتماعی برای ارتباط مستقیم با مردم استفاده کردند و به نوعی تابوی استفاده از فیس بوک در میان مسئولان را شکستند.
در این میان جواد ظریف وزیر امور خارجه حتی به ارائه گزارش از طریق این شبکه اجتماعی به مردم پرداخت و به تبع او معاون اول رییس جمهور و سخنگوی وزارت امور خارجه نیز فعالیت های خود در شبکه اجتماعی را گسترش دادند.

همین موضوع البته باعثبحثو گمانه زنی‌های بسیاری نیز در میان مسئولان شد از جمله دبیرکارگروه تعیین مصادیق مجرمانه در فضای مجازی با بیان اینکه رفع فیلتر فیس بوک تازمانی که تغییراتی اساسی در این شبکه اجتماعی بوجود نیاید امکان پذیر نیست آب پاکی را روی دست کاربران ایرانی ریخت.

اما اینک گزارش‌های رسیده به افکارنیوز حاکی از این است که در بعضی نقاط کشور از شب گذشته کاربران توانسته‌اند بدون استفاده از فیلتر شکن وارد فیس بوک شوند البته این موضوع تاکنون توسط هیچ کدام از مسئولان تایید یا رد نشده است.