به گزارش افکارنیوز، قطع برق در تونل مرمره واقع در تنگه بسفر ترکیه فعالیت قطار حامل مسافران را با اختلال روبرو کرد.

این حادثه درست یک روز پس از افتتاح تونل مرمره روی داد؛ تونلی که بخش اروپایی و آسیایی شهر استانبول را به یکدیگر وصل می‌کند.

کار ساخت این تونل در سال ۲۰۰۴ میلادی آغاز شد؛ در ساخت این تونل بانک ژاپن و بانک سرمایه گذاری اروپا نزدیک به ۷۳۵ میلیون یورو سرمایه‌گذاری کردند.

طول تونل ۱۳.۶ کیلومتر است و نزدیک به ۳.۳ میلیارد یورو برای ساخت آن هزینه شده است. این تونل در عمق ۶۰ متری تنگه بسفر قرار گرفته است.

این تونل توان مقاومت در برابر زمین لرزه ۹ ریشتری را دارد و فقط ۲۰ کیلومتر با یکی از گسلهای آناتولی فاصله دارد؛ ترکیه یکی از کشورهای زلزله خیز جهان است.

از سوی دیگر ایستگاه «ینیکاپی» در بخش اروپایی استانبول یکی از گنجینه‌های امپراتوری «بیزانس» را در خود دارد.

یونسکو در زمان ساخت این ایستگاه هشدارهای جدی به مسئولان ترک درباره ارزش گنجینه‌های باستانی ناپیدا در این ایستگاه داده بود.

این تونل که دو سوی تنگه بسفر را به یکدیگر متصل می‌کند، رابطی میان بخش اروپایی و آسیایی شهر استانبول خواهد بود و ترکیه را به اروپا متصل می‌کند.

افتتاح این تونل از آرزوهای ۱۵۰ ساله ترکیه بود که توسط کنسرسیومی ترکی- ژاپنی اجرا شد.