راهی برای رفع بی اشتهایی زنان باردار

به گزارشافکارنیوز،مرضیه قرائتی با بیان اینکه تدابیر طب سنتی ایران در دوران بارداری و شیردهی ساده، ارزان و در دسترس است، اظهار داشت: بارداری و شیردهی بخش مهمی از زندگی زنان بوده که نیازمند توجه ویژه است.

وی افزود: تمدد و کشیدگی در شکم، عضلات و پشت عارضه ای است که در بارداری به دلیل بخارات، ریاح و سنگینی جنین اتفاق می‌افتد که باعثبروز ضعف در زنان باردار می‌شود.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران با اشاره به اینکه کم کردن غذا، مالیدن عضلات پشت، گردن، کتف، بازو و مالیدن روغن گل سرخ به عضلات تمدد و کشیدگی غضلات شکم و پشت را درمان می‌کند، گفت: معمولاً زنان باردار از افزایش ترشحات دهانه رحم شکایت دارند ولی در بسیاری از موارد منشاء بیماری ندارد.

قرائتی عنوان کرد: بی اشتهایی از دیگر عوارضی است که در دوران بارداری ممکن است برای برخی زنان رخ دهد است که پرهیز از مصرف شیرینی‌ها، پرهیز از مصرف روغن و موادغذایی چرب روغن دار، ورزش و پیاده روی ملایم توصیه می‌شود.

وی افزود: اشتها به مواد غیر غذایی فساد شهوت یا پیکا نامیده می شود که دلیل بروز آن تجمع خلط ناصالح در معده و چسبیدن به پرزهای معده است که می توان مویز بی دانه، کشمش و خوردن پسته بو داده نمکی برای رفع آن استفاده کرد البته مصرف کباب جوجه مرغ خانگی برای رفع اشتهای زنان به خاک و گل را از بین ببرد.

دستیار تخصصی طب سنتی ایران اضافه کرد: انجام تدابیر طب سنتی مانند فصد، حجامت، اسهال و قی در زنان باردار منع شده است و این ممنوعیت مخصوصاً قبل از چهار ماه خصوصاَ در ماه اول و ده روز اول، مخصوصاً هفت روز اول و سه روز اول بعد از بسته شدن نطفه و بعد از هفت ماه است.