به گزارشافکارنیوز،چهارشنبه چهارم دی خبری با عنوان «فرودگاه استانبول اجازه فرود به هواپیمای بابک زنجانی نداد» در خبرگزاری فارس منتشر شد.

اکنون مدیرعامل هواپیمایی قشم‌ایر توضیحاتی داده که خبرگزاری فارس بر اساس قانون مطبوعات آن را منتشر می‌کند.

در این متن ارسالی آمده است: پرواز ساعت ۸ شب دوشنبه قشم ایر ۲۷۵ مسافر را به مقصد استانبول سوار کرد و هواپیما آماده پرواز بود که از سوی فرودگاه استانبول اعلام شد هواپیما اجازه فرود را نخواهد داشت و به همین دلیل پرواز انجام نشد.

با این اقدام ۲۷۵ مسافر تهران به مقصد استانبول ساعاتی در فرودگاه معطل ماندند و از سوی دیگر مسافرانی که در فرودگاه استانبول منتظر هواپیمای قشم ایر بودند تا پس از فرود در استانبول، ‌آنها را نیز به تهران منتقل کند نیز از این تاخیر گله مند شدند.

در متن برخی از این خبرها امده بود که هواپیمای قشم ایر پس از آنکه استانبول ظاهر شد و قصد فرود داشت اجازه فرود پیداد نکرد و مجبور به بازگشت به کشور شد. حتی برخی اعلام کرده بودند هواپیما در فرودگاه استانبول نشست و لی اجازه خروج از فرودگاه را پیدا نکرد و گرو گرفته شد.

ترکیه تنها کشوری است که پیش از ورود هواپیما به آن هواپیمایی کشور باید بیمه نامه اصل ببیند. ما این بیمه را از قبل به شرکت «فلای سرویس» ارائه کرده بودیم تا هماهنگی لازم را در آنکارا انجام دهد ولی آن شرکت اقدامات مقتضی را انجام نداده بود لذا حدود ۲۰ دقیقه قبل از پرواز اعلام کردند که به دلیل مشکل بیمه هواپیما اجازه ورود به استانبول را ندارد. از «فلای سرویس» خواستیم هماهنگی‌های لازم را انجام و تعهد بدهد پس از انجام پرواز، بیمه نامه ارائه شود ولی نتوانست این هماهنگی را انجام دهد.

به این ترتیب بیش از ۲۰۰ مسافر در فرودگاه ایران و بیش از ۲۰۰ مسافر در فرودگاه استانبول معطل ماندند و مدیران قشم ایر با اجازه هواپیمایی از ایران ایر که قبل بیمه نامه آن توسط هواپیمایی ترکیه بررسی شده بود مسافران را با تاخیر چند ساعته انجام داد.

تاخیر پرواز دوشنبه شب قشم ایر از تهران به استانبول و بالعکس بیش از ۴۰۰ نفر شد اما مدیر عامل قشم ایر برای دلجویی از مسافران سعی کردیم طی ساعاتی که مسافران محترم در فرودگاه ۲ کشور معطل ماندند از آنها عذر خواهی و پذیرایی کنیم. همچنین برای هر یک از مسافران پرواز دوشنبه شب یک بلیت رایگان جهت انجام سفر داخلی به مقصد مورد نظرشان در نظر گرفته‌ایم که مسافران با مراجعه به قشم ایر می‌توانند این بلیت را دریافت کنند.

اظهارات شخصی به نام بهزاد عطارد است که در فرودگاه استانبول به عنوان نماینده این شرکت مشغول پذیرایی از مسافران معطل مانده بود. وی به مسافران گفت: پرواز از تهران برخواسته اما اجازه فرود در فرودگاه استانبول به آن داده نشده است.

ضمن اینکه کانترهای پرواز دو ساعت قبل از ساعت پروازی که در بلیت‌ها عنوان شده بود، باز شده و این به نشانه این است که هواپیما از تهران برخواسته است که مسئولان در کانترها وسایل مسافران را تحویل می‌گیرند.

در ادامه باید خاطرنشان کنیم که تا لحظه نشستن هواپیما در تهران، هیچ مطلبی دال بر اینکه یک بلیت رایگان به مسافران معطل شده تعلق میگیرد، منتقل نشد.