به گزارش افکارنیوز، فاطمه حسینی متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از ویتامین‌هایی که برای تولید " کلاژن " بسیار لازم است ویتامین C بوده که بدن قادر به ساخت آن نیست در نتیجه بایستی به وسیله انواع غذا این ویتامین تامین و دریافت شود.

وی خاطرنشان کرد: از بهترین منابع غذایی که دارای ویتامین C هستند می‌توان جگر، انبه، لیمو، سیب‌زمینی، گربپ‌فروت و کلم بروکلی را نام برد.

وی تصریح کرد: همچنین در میان سبزی‌ها، سبزی‌هایی با برگ تیره ویتامین C بسیار بالایی دارند.

وی اذعان داشت: ویتامین C در ترمیم و " بازسازی زخم‌ها " و کبودی‌ها بسیار کمک می‌کند.

وی گفت: اگر این ویتامین به صورت موضعی استفاده شود از آسیب نور خورشید به پوست جلوگیری کرده و موجب تولید و تقویت کلاژن به شدت می‌شود.

وی یادآور شد: ویتامین K در کاهش "لکههای پوستی" بسیار موثر است و افرادی که میخواهند از این ویتامینها یا مکملها استفاده کنند میتوانند به دو صورت موضعی و خوراکی استفاده کنند.