به گزارش افکارنیوز، ابراهیم فلاحی اظهار کرد: برای ایام امتحانات به‎ منظور کاهش استرس، خوردن صبحانه یکی از مواردی است که باید رعایت شود.

وی ادامه داد: در وعده صبحانه نیاز است از کشمش و خرما همراه با تخم‎مرغ، پنیر، گردو و بادام استفاده و از خوردن خامه و مربا خودداری شود.

این مدرس دانشگاه اضافه کرد: نیاز است در فصل امتحانات از غذاهای دریایی نظیر ماهی و میگو استفاده شود؛ چرا که این غذاها دارای امگا ۳ بوده و در کاهش استرس مؤثرند.

دکتر فلاحی بیان کرد: کمبود ویتامین D منجر به افزایش استرس در فصل امتحانات می‎شود که افراد نیاز است از لبنیات به‎ دلیل داشتن کلسیم و ویتامین D بیشتر استفاده کنند و یا به‎منظور تأمین این ویتامین ۲۰ دقیقه در روز زیر آفتاب قرار گیرند.

این استاد تغذیه دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه توصیه می‎شود در فصل امتحانات افراد از مغزها(بادام و گردو) استفاده کنند و در طول ایام امتحان نیز از خرما و کشمش استفاده بیشتری داشته باشند، اظهار کرد: بهتر است در این ایام از خوردن فست‎فودها خودداری شود، همچنین از شکر، شکلات‎های ساده و شیرینی کمتر استفاده و به جای آن از شکلات‎های کاکائویی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه مصرف آب کافی در کاهش استرس مؤثر است، افزود: نیاز است افراد قبل از خواب یک لیوان شیر و یا دو لیوان دوغ استفاده کنند تا بهتر بخوابند.

فلاحی تصریح کرد: نخوابیدن شب قبل از امتحان اشتباه است و افراد باید به‎گونه‎ای برنامه‎ریزی کنند که شب امتحان مطالعه نکنند و آرامش داشته باشند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اضافه کرد: نخوابیدن در شب امتحان باعثمی‎شود افراد در طول روز از نظر هوشی و درک مطالب ضعیف شوند.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه عدهای از افراد در شبهای امتحان از قرصهای آرامبخش جهت کاهش استرس استفاده میکنند، گفت: استفاده از داروهای آرامبخش توصیه نمیشود چرا که در مجموع باعث کاهش هوشیاری فرد میشود و اگرچه افراد ممکن است با مصرف این داروها استرس ظاهری کمتری داشته باشند اما درک مطلب آنها کمتر میشود.