بارش برف و باران در ۱۵ استان کشور

به گزارش افکارنیوز، هم اکنون برف و باران در ۱۵ استان کشور می بارد و جاده های آستارا - اردبیل، شمشک - دیزین، پونل - خلخال و شهداد - نهبندان نیز تا اطلاع ثانوی مسدود است.

برابر آخرین اخبار دریافتی در استان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی اردبیل(اکثر جاده ها) مازندران(ارتفاعات هراز وکرج چالوس) چهارمحال و بختیاری(جاده کوهرنگ مسجد سلیمان) قزوین(جاده رشت قزوین گردنه کوهین) کهگیلویه و بویراحمد(جاده های یاسوج بابامیدان و یاسوج شیراز) بارش برف و در استانهای مازندران - چهارمحال و بختیاری - فارس - اصفهان - کهگیلویه و بویراحمد - تهران - یزد - قم - لرستان - گیلان و البرز بارش باران اعلام شد، سایر جاده های کشور از جوی آرام و ترافیکی عادی و روان دارند.

پلیس راه استان آذربایجان شرقی نیز مسیر رفت آزادراه بستان آباد(مسیر رفت تبریز به زنجان) از ساعت ۱۰:۳۰ روز دوشنبه یازدهم فروردین را به علت کولاک شدید و عدم دید کافی تا اطلاع ثانوی مسدود اعلام کرد.

همچنین بنا بر اعلام پلیس راه استان مازندران جاده هراز در استان مازندران که به علت بارش شدید برف، کولاک و عدم دید کافی مسدود شده بود در ساعت ۰۹۳۰ روز دوشنبه یازدهم فروردین بازگشایی شد.

۴ جاده مسدود است

جاده های آستارا - اردبیل، شمشک - دیزین، پونل - خلخال و شهداد - نهبندان تا اطلاع ثانوی مسدود است. رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور با اعلام این خبر به نسیم آنلاین گفت: جاده کرج - چالوس، با تلاش عوامل راهداری بازگشایی شده، اما حجم ترافیک سنگین بوده و با بارش برف همراه است.

سرهنگ محمدحسین حمیدی با تأکید بر اینکه رانندگان در زمان تردد در مسیرهای برف‌گیر حتماً ‌از زنجیر چرخ استفاده کنند، افزود: در حال حاضر، اکثر راه‌های منتهی به شمال کشور با ترافیک پرحجم اما روان مواجه است.

تردد در جاده چالوس بدون زنجیر چرخ ممنوع است

ایسنا نوشت: پلیس راه استان البرز طی صدور اطلاعیه‌ای با اعلام اینکه جاده کرج - چالوس به علت بارش برف و باران لغزنده می‌باشد از رانندگان خواست تا از تردد در مسیر مذکور بدون زنجیر چرخ خودداری کنند.

بر اساس آخرین رصد کارشناسان پلیس راه از وضعیت جاده‌های مواصلاتی استان البرز، ترافیک در آزاد راه کرج - قزوین و تهران - کرج به جز محدوده پل کلاک که نیمه سنگین است، عادی و روان گزارش شده است.

در محور کرج - چالوس از تونل امیر کبیر تا تونل شماره ۵ در گچسر، ترافیک نیمه سنگین و در عین حال روان است.

پلیس راه استان البرز از مسافران خواست به علت بارش برف و کولاک در منطقه کندوان در استان البرز و بارش باران در ابتدای جاده چالوس و لغزنده بودن مسیر حتما از زنجیر چرخ استفاده کرده و و سایل ایمنی و تجهیزات اولیه به همراه داشته باشند.

جاده اسالم به خلخال باز است

فرماندار تالش به نسیم آنلاین گفت: جاده اسالم به خلخال باز است و تردد در این مسیر با زنجیرچرخ امکان‌پذیر است. ارتفاع برف در این مسیر به ۴۰ سانتی‌متر رسیده است. تمام راه‌های اصلی تالش باز است. اقامت‌گاه‌های بین‌راهی تالش برای اسکان مسافران به وسایل گرمایشی و پتو مجهز شده است.

علی فتح‌اللهی افزود: بارش برف تا اواخر امشب در تالش ادامه دارد.

تردد از جاده های کوهستانی استان اردبیل تنها با زنجیر چرخ امکانپذیر است

فرمانده پلیس راه استان اردبیل به ایرنا گفت: به رانندگانی که قصد تردد در جاده های کوهستانی این استان را دارند تنها در صورت داشتن زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی اجازه تردد داده می شود.

سرهنگ معراج ظهیری افزود: هم اکنون در جاده های کوهستانی استان بویژه گردنه حیران در جاده اردبیل - آستار، جاده ادبیل - مغان، جاده سرچم و بخشی از جاده نیر - سراب بدلیل بارش برف، کولاک و یخبندان، تردد خودروها تنها با داشتن زنجیر چرخ و با احتیاط انجام می گیرد.

وی بیان کرد: نیروهای پلیس راه در ابتدای این جاده ها مستقرند و اجازه تردد به خودروهای فاقد زنجیر چرخ را نمی دهند.
مرکز اطلاعات راه های استان اردبیل نیز اعلام کرد: اکنون تمام جاده های اصلی استان باز و تردد در آنها با داشتن زنجیز چرخ و تجهیزات زمستانی در جریان است.

فرمانداری‌های استان اردبیل نیز به مسافران توصیه کرده اند که تا بهبود وضعیت جاده ها از مسافرت خودداری و برای اسکان به فرمانداری‌ها مراجعه کنند.

هم اکنون بارش برف در بسیاری از شهرستانهای استان اردبیل و جاده ها ادامه دارد.

تردد در جاده های آذربایجان شرقی تنها با زنجیرچرخ امکان پذیر است

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی به ایرنا گفت: با توجه به بارش برف و کولاک شدید در جاده های ارتباطی استان هیچ یک از راه های استان بسته نیست و تردد فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است.

سرهنگ حسن فرجی افزود: در تمام جاده های استان بارش برف و کولاک شدید ادامه دارد و در این شرایط تردد خودروهای سبک و سنگین فقط با زنجیر چرخ امکان پذیر است. هم اکنون در راه های ارتباطی تبریز - بستان آباد، بستان آباد - زنجان و مسیر تونل های شیبلی با کولاک شدید و در تمام گردنه ها با یخبندان مواجه هستیم.

سرهنگ فرجی از مردم خواست از مسافرت های غیر ضروری در جاده های استان با توجه به شرایط آب و هوایی حاکم خودداری و در صورت ضرورت سفر مواد خوراکی، پوشاک مناسب و پتو به اندازه کافی به همراه داشته باشند. رانندگان پیش از سفر بخاری و برف پاکن های خودرو خود را کنترل و نسبت به وضعیت فنی خودرو اطمینان حاصل و در هنگام حرکت نیز سرعت مطمئن را رعایت کنند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی گفت: با توجه به بارش برف و کولاک خوشبختانه تاکنون تصادف منجر به فوت گزارش نشده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی نیز گفت: با وجود بارش سنگین برف و کولاک در راه های ارتباطی استان، تمام راه های اصلی و فرعی باز است و تردد در آن جریان دارد.

اروجعلی علیزاده اظهار کرد: برای باز نگه داشتن راه های ارتباطی استان تمام گروه های راهداری استان با استفاده از ۶۰۰ دستگاه ماشین آلات در حال برف روبی و نمک پاشی راه های اصلی و فرعی استان هستند. به علت شدت بارش ها برخی راه های روستایی شهرستان هایی همچون اهر، کلیبر، هوراند، ورزقان و مرند مسدود شده که راهداران در تلاش برای گشایش مسیرهای یاد شده هستند.

علیزاده با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی وضعیت راه ها به مسافران نوروزی گفت: با توجه به بارش برف و کولاک در تمام شهرستان های آذربایجان شرقی استفاده از زنجیر چرخ، لباس گرم و همراه داشتن تجهیزات ایمنی به تمام گردشگران و مسافران استان توصیه می شود. مسافران می توانند در صورت بروز هرگونه مشکل در زمینه وضعیت راه های استان موارد را از طریق سامانه ۱۴۱ یا شماره تلفن ۴۴۵۳۰۲۰ با پیش شماره ۰۴۱۱ اطلاع دهند تا در کمترین زمان ممکن به مشکلات پیش آمده رسیدگی شود.

راه ۱۲۰ روستای چالدران مسدود شد

فرماندار چالدران به فارس گفت: بر اثر بارش سنگین برف وکولاک راه ۱۲۰ روستای چالدران مسدود شده است.
احمدرضا قلی پور افزود: براثر بارش سنگین برف و کولاک در چالدران راه ارتباطی ۱۲۰ روستای این شهر قطع شده است. تلاش عوامل راهداری برای بازگشایی راه این روستاها ادامه دارد، طی تماس تلفنی با دهیارها هم اکنون وضعیت در داخل روستاها مطلوب است.

قلی پور با اشاره به وقوع زمین لرزه ۳.۲ ریشتری در این شهر افزود: به دلیل مسدود بودن راه ۱۲۰ روستای این شهر هنوز تردد به این روستاها برای برآورد خسارت امکان ندارد. راهدارها در قالب ۳ اکیپ راهداری همچنان در تلاش برای تسهیل عبور و مرور در محورهای اصلی و فرعی این شهر هستند.

۲۵۰ روستای مشگین شهر در محاصره برف قرار گرفت

سرپرست فرمانداری مشگین شهر به ایرنا گفت: راه ارتباطی افزون بر ۲۵۰ روستای این شهرستان در یازدهمین روز از فصل بهار بسته شده که برای بازگشایی این راه ها تلاش می شود.

ابراهیم امامی افزود: هم اکنون ارتفاع برف در مناطق شهری حدود ۲۵ سانتی متر است و تردد خودروها با احتیاط انجام می شود. بیش از یک هزار مسافر نوروزی گرفتار شده در برف و کولاک در شهرستان مشگین شهر به مناطق امن منتقل شدند.

وی اظهار کرد: به دنبال بارش برف سنگین و بسته شدن مسیرها بویژه مسیر مشگین شهر - مغان نیروهای امدادی وارد عمل شده و تا ساعت پنج بامداد امروز دوشنبه بیش از یک هزار نفر از مسافران را در مساجد، مدارس و حتی منازل اسکان دادند.

گزارش ها حاکی است که ارتفاع برف در دامنه های سبلان در مشگین شهر به بیش از یک متر رسیده است.

برف در بهار ۷۰ روستایی هشترود را محاصر کرد / ارتفاع برف به ۳۵ سانتی‌متر رسید

رئیس اداره راه و شهرسازی هشترود به فارس گفت: برف و کولاک که از بامداد امروز دوشنبه در منطقه حاکم شده باعثمسدود شدن راه ارتباطی ۷۰ روستای این شهرستان با مرکز هشترود شده است.

علیرضا اوشال افزود: راه ارتباطی ۱۳۰ روستای این شهرستان نیز از صبح امروز بازگشایی شده و ارتباط آنها با راه اصلی به هشترود به کندی صورت می‌گیرد. تردد در جاده هشترود - مراغه نیز به کندی صورت می‌گیرد و حرکت بدون زنجیر چرخ امکانپذیر نیست. جاده هشترود، قره چمن نیز با تلاش‌های اکیپ راهداری در حال بازگشایی است.

رئیس اداره راه و شهرسازی هشترود گفت: جاده های هشترود - میانه - تیکمه‌داش - تبریز و آزاد راه در حال حاضر باز بوده و تردد در آنها ادامه دارد. ارتفاع برف در داخل شهر به ۱۵ سانتی‌متر و ارتفاعات به بیش از ۲۵ سانتی متر می‌رسد.