گرانی خودرو تاثیری بر قیمت تاکسی های ثبت نامی ندارد

گروه اجتماعی- سخنگوی کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: بر خلاف تغییر و تحولاتی که در قیمت خودرو ایجاد شده هیچ تغییری در قیمت تاکسی های ثبت نامی ایجاد نشده و با همان قیمت های قبلی تحویل رانندگان تاکسی داده می شود.

ابوالفضل قناعتی در گفتگو با خبرنگارافکارنیوزگفت: ما در حال حاضر ۸۰ هزار تاکسی داریم که حدود ۸هزار و هشتصد این تاکسی ها فرسوده هستند.
سخنگوی کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به اینکه نوسازی تاکسی ها نیازمند کمک دولتی و یک نگاه ملی است اظهار داشت: ما باید برای نوسازی تاکسی ها به دنبال خودروهایی باشیم که از کیفیت لازم برخوردار باشند.

وی با بیان اینکه تاکسی باید هم آلودگی کم تری ایجاد کنند و هم سوخت کم تری مصرف کنند افزود: ما به دنبال این هستیم که خودرو و موتورسیکلت هیبریدی وارد کنیم اما به علت اینکه صنعت گرانی است نه برای شرکت های خصوصی توجیه کننده است و نه برای رانندگان تاکسی قانع کننده است که به طور مثال تاکسی با قیمت ۷۰ میلیونی بخرند.

قناعتی کمک و توجه دولت را برای ورود این خودرو ها ضروری دانست و گفت: دولت به طور مثال درهزینه گمرک با شرکت ها همکاری کند و به نوعی این اطمینان خاطر را برای شرکت های خصوصی ایجاد کند که متضرر نشوند تا خودروها و موتور سیکلت های هیبریدی را وارد کنند.

وی تصریح کرد: با ورود این خودروها آلودگی هوا و مصرف سوخت کاهش پیدا می کند که در واقع با این اقدام ۲ کار و ۲ کمک بزرگ به دولت و مدیریت شهری انجام می شود که دولت باید برای ایجاد این شرایط کمک کند. وی تصریح کرد: ما ۸۰ هزار تاکسی داریم که باید بتوانیم حداقل ۵۰ درصد این خودرو ها را در برنامه ۵ ساله به خودرو های هیبریدی تبدیل کنیم.

این عضو شورای شهر با تاکید بر اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی هم باید نو شود و هم باید به روز شود اظهار داشت: ما امسال حدود ۴ هزار تاکسی سمند طبق قرارداد از ایران خودرو تقاضا کردیم که تاکنون بیش از ۳ هزار ثبت نام داشتیم که به صورت پایلوت تعدادی تحویل داده شده ٰبیش از هزار خودروی تولیدی در ایران خودرو داریم که به محض انجام شدن مراحل به رانندگان تاکسی تحویل داده می شود.

وی افزود: من به عنوان نماینده شورای شهر در تاکسیرانی از آقای مظفر مدیر عامل تاکسیرانی خواستم که کارهای اداری سریع تر انجام شود و شرایط را برای تحویل خودرو به رانندگان تاکسی تا جایی که امکان دارد آسان بگیرند.

وی افزود: تاکسی های سمند که جایگزین تاکسی های فرسوده می شوند از لحاظ فنی بررسی شدند و از نظر اتاق و موتور دارای کیفیت خوبی هستند که با قولی که تاکسیرانی به ماداده تا پایان سال این ۴ هزار تاکسی تحویل داده می شود.

قناعتی خاطر نشان کرد: بر خلاف تغییر و تحولاتی که در قیمت خودرو ایجاد شده هیچ تغییری در قیمت تاکسی های ثبت نامی ایجاد نشده و با همان قیمت های قبلی تحویل رانندگان تاکسی داده می شود.