به گزارشافکارنیوز،مطالعه‌ای که توسط دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه هاروارد صورت گرفت نشان داد برای عضله سازی به شکل طبیعی و آب کردن چربی شکم، ۲۰ دقیقه ورزش روزانه لازم است.

چربی شکم به مرور به پهلوها منتقل و باعثافزایش دورکمر می‌شود؛ این چاقی باید به مرور و به آرامی کم شود زیرا اضافه وزن اغلب با افزایش سن، خطر ابتلا به بیماری دیابت نوع ۲ یا فشار خون بالا را افزایش می‌دهد.

این مطالعه در مجله «پیشگیری و درمان چاقی» منتشر شد، محققان اثر تمرینات بدنسازی و فعالیت فیزیکی هوازی مانند دوچرخه سواری و پیاده روی را بر روی بدن مردان و چاقی دور کمر بررسی کردند؛ برای این مطالعه محققان در دراز مدت داده‌های حاصل از فعالیت بدنی، دورکمر و وزن ۱۰ هزار و ۵۰۰ پسر و مرد آمریکایی را تجزیه و تحلیل کردند.

دانشمندان همچنین تغییرات سطح فعالیت‌های شرکت کنندگان ۱۲ ساله را برای اینکه بدانند کدام فعالیت روی کمر و چربی شکم اثر دارد را با بزرگسالان مقایسه کردند.

نتایج نشان داد: بدنسازی اثر قابل توجهی روی چاقی دورکمر داشته است و افرادی که ۲۰ دقیقه ورزش می‌کردند ۰.۶۷ سانتی‌متر چاقی دور کمر، افرادی که ورزش اروبیک انجام می‌دادند ۰.۳۳ سانتی‌متر چاقی دورکمر، آنهایی که فعالیت‌های دیگر مانند باغبانی یا از پله بالا رفتن داشتند ۰.۱۶ سانتی‌متر چاقی دورکمر داشتند؛ در این آزمون تمرینات قدرتی(با وزنه) برای سوزاندن چربی شکم یا جلوگیری از چاقی و چربی شکم به نظر می‌رسد کارآمدتر بوده است.

به گفته «رانیا میکاری» یکی از نویسندگان این مطالعه با توجه به افزایش وزن، فعالیت جسمی هوازی شدید مطلوب‌ترین بوده است اما بهترین فعالیت تمرینات بدنسازی و تمرینات هوازی ترکیبی عالی برای از بین بردن چربی‌ها و ساختن عضلات است. منفعت این تمرینات افزایش عضلانی بخصوص در دوران پیری است.

فرانک هو یکی دیگر از نویسندگان این مطالعه گفت: نکته مهم این مطالعه این است که بدنسازی باعث کاهش چاقی شکم به خصوص در میان سالمندان است.