به گزارشافکارنیوز،یوسف صادقیان اظهار داشت: افراد بیش از حد کم‌خوری نکنند. زیرا رعایت رژیم‌های سخت غذایی خود به بدن آسیب می‌رساند.

به گفته وی رعایت رژیم‌های سخت غذایی موجب پیری زودرس می‌شود و در طب سنتی به سالمندان تاکید فراوان شده است که حتماً وعده شام داشته باشند و غذای سبک و با کیفیت در وعده شام مصرف کنند.

این کارشناس ارشد تغذیه با اشاره به اینکه برخی از سالمندان از مصرف وعده شام پرهیز می‌کنند، بیان داشت: مصرف نکردن وعده شام در افراد به خصوص سالمندان عاملی برای ضعیف شدن بدن است و آنها برای اینکه بتوانند خواب راحتی داشته باشند وعده شام را حذف می‌کنند.

صادقیان عنوان کرد: در طب جدید همه مواد غذایی به جز آب غذا تلقی می‌شود و خود غذا به سه بخش عمده تقسیم می‌شود. در واقع درشت مغذی‌ها مانند کربوهیدرات، چربی‌ها و پروتیین‌ها را ماکرونیترین می‌نامیم و از مینرال‌ها و ویتامین را میکرونیترین یا ریز مغذی‌ها یاد می‌شود.

وی ادامه داد: فیبر‌ها نیز در گروه سوم موادغذایی قرار می‌گیرد گرچه جز مواد مغذی نیست ولی برای بدن ضرورت دارد منبع انرژی بدن بیشتر از کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها و پروتئین‌ها تامین می‌شود.

این کارشناس ارشد تغذیه اضافه کرد: اگر فرد دچار سو تغذیه شود، چربی‌ها و پروتئین‌ها به عنوان منبع انرژی در بدن سوزانده می‌شود. حال اگر بخواهم از منظر سبک زندگی سالم نگاه کنیم باید افراد بدانند که مهم ترین مسئله‌ای که درباره غذا وجود دارد این است که همه افراد غذا می‌خورند تا لذت ببرند.

صادقیان افزود: ضرورتاً افراد در تنظیم غذاخوردن خود لازم نیست لذت غذا خوردن را از بین ببرند و با مدیریت صحیح در نوع غذای انتخابی علاوه بر اینکه از وزن سالم برخوراد میشوند، از غذا خوردن نیز لذت میبرند و از بروز بیماری در بدن نیز پیشگیری میکنند و با زیبا کردن سفره غذای خود جذب غذا را افزایش دهند.