امکان تغییر رنگ چشم با لیزر

به گزارشافکارنیوز،با لیزر می توان رنگ چشم های قهوه ای را به آبی تبدیل کرد، دکتر ˈگرگ هومرˈ مدعی است نور ۲۰ ثانیه ای این لیزر می تواند رنگدانه های قهوه ای چشم را از بین ببرد. از این رو آنها به تدریج به آبی تبدیل می شوند.

تغییر رنگ چشم به آبی


وی در حال حاضر در پی جذب بودجه برای ادامه آزمایش های بالینی پژوهش های خود است. تحقیقات وی می تواند به استفاده از لنزهای تماسی رنگی در دنیا پایان دهد.

شرکت استروما مدیکال که برای تجاری سازی این فرایند جدید تاسیس شده، اعلام کرده است که حدود ۱۸ ماه طول می کشد تا آزمایش های بی خطر این شیوه جدید به اتمام برسد.

این در حالی است که دیگر متخصصان چشم پزشکی هشدار می دهند که این فرایند می تواند مشکلاتی را برای دید ایجاد کند.

در شیوه ای که این پزشک ارایه کرده است از یک سیستم اسکن کامپیوتری استفاده می‌شود که از عنبیه چشم عکسبرداری می‌کند و بعد تعیین می‌کند که اشعه لیزر به چه نقاطی از عنبیه باید تابانده شود.

در مرحله بعد، اشعه لیزر در یک مسیر مشخص و تعیین‌شده، به چشم تابانده می‌شود. این اشعه در هر لحظه یک نقطه کوچک از عنبیه را هدف قرار می‌دهد.

وقتی اشعه لیزر به تمام نقاط مشخص‌شده تابانده شد، این روند دوباره برای چندین بار تکرار می‌شود.

با این حال، زمان تمام شده این جراحی چشم فقط ۲۰ ثانیه طول می‌کشد.

به گفته هومر اشعه لیزر رنگدانه چشم در سطح عنبیه را تحریک می‌کند و به حرکت می‌اندازد.

وی افزود: در این شیوه از دو فرکانس استفاده می شود که این فرکانس ها توسط رنگدانه های تیره جذب می شوند و از آنجایی که این فرکانس ها کاملا جذب می شوند هیچ خطری برای سایر نقاط چشم ایجاد نمی شود.

این پژوهشگر مدعی است در این شیوه، ساختار سلول‌های عنبیه تغییر می‌کند و بدن تشخیص می‌دهد که این سلول‌ها، بافت‌های آسیب‌دیده هستند، در نتیجه به آنجا پروتئین می‌فرستد که این پروتئین هم یک ترکیب دیگر را به کار می‌برد و شبیه ˈپک - منˈهای(pac - men) کوچک عمل می‌کند و این بافت را در اندازه‌های ملکولی هضم می‌کند.

پس از هفته نخست درمان رنگ چشم تیره تر می شود چرا که بافت ویژگی هایش را تغییر داده است. سپس فرایند هضم صورت می گیرد و پس از یک تا سه هفته رنگ آبی چشم ظهور می کند.

این در حالی است که متخصصان چشم درباره استفاده از این شیوه برای تغییر رنگ چشم ابراز نگرانی کرده‌اند.

وی ادامه داد: افرادی که تحت این عمل جراحی قرار میگیرند، در مقایسه با افرادی که با چشمهای آبی به دنیا آمدهاند، کمتر به نور حساس خواهند بود