به گزارشافکارنیوز،علیرضا جاوید معاون فنی و عمران شهرداری تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، با اشاره به بازدید از تونل امیرکبیر و پارکینگ طبقاتی مجاور آن اظهار کرد: اهمیت کار کرد‌های ترافیکی تونل امیر کبیر نسبت به پروژه‌هایی همچون تونل توحید و نیایش کمتر نیست و اگرچه تونل امیرکبیر دارای ابعاد کوچک تری نسبت به این تونل‌ها است، اما در یک بافت متراکم و نسبتا فرسوده شهری احداثشده و از این رو عملیات اجرایی آن دشواری‌های خاص خود را داشته است.

وی افزود: بهره برداری‌ از تونل شماری امیرکبیر در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۳، ارتباط یکی از پر ترافیک ترین مناطق مرکزی پایتخت با بزرگراه امام علی(ع) را برقرار کرد.

جاوید ادامه داد: تونل امیرکبیر در بخش حد فاصل سه راه امین حضور تا بزرگراه امام علی(ع) احداثشده است.

وی گفت: طی یک سالی که از بهره برداری تونل شمالی امیر کبیر میگذرد، این معبر ۱۷۰ متری زیر زمینی نقش موثری در هدایت بار سنگینی ترافیک منطقه بازار و سه راه امین حضور به یکی از مهمترین بزرگراههای پایتخت داشته و در نتیجه به ظرفیت معابر نه چندان عریض مرکز پایتخت افزوده شده است.