به گزارشافکارنیوز،محمد کاظم زاده با اشاره به تاثیر برخی از غذاها بر اعصاب و روان عنوان کرد: همه‌ ما از عوامل استرس‌زایی که هر روز و هر ساعت اعصاب و روان ما را تحریک می‌کند آگاهیم. در این زمینه برخی غذاها هم دخالت دارند در واقع مصرف این غذاها شما را نسبت به تأثیرات این عوامل استرس‌زا تحریک‌پذیرتر می‌کند. و شما در اثر کوچک‌ترین تحریک از کوره در می‌روید.

وی چیپس سیب زمینی را از مهمترین غذاهای تحریک‌کننده و ایجاد عصبانیت بیان کرد و گفت: این ویژگی چیپس سیب‌زمینی به خاطر سرخ شدن عمیق و کامل آن در روغن است و چربی‌های امگا ۶ موجود در روغن سرخ کردنی با ورود به بدن، مانع عملکرد صحیح چربی‌های " امگا ۳ " می‌شود. چربی‌های امگا ۳ چربی‌های متفاوتی هستند که در تنظیم خلق و خو بسیار تأثیر گذارند و باعثتحکیم رفتار می‌شوند.

وی تاکید کرد: تا جای ممکن مصرف " چیپس سیب‌زمینی " در رژیم غذایی روزانه خود را کاهش دهید. فراموش نکنید چیپس سیب‌زمینی با ارائه کالری بالا و کمترین میزان مواد مغذی به بدن شما، در ایجاد چاقی و در نهایت بیماری دیابت، " فشارخون "، " چربی خون " و … نقش بسیار مهمی دارد.

کاظم زاده، نوشیدنی‌های قندی کربوهیدراتی را از جمله این غذاها بیان کرد و گفت: نوشابه‌ها و نوشیدنی‌های قندی نه تنها باعثتحریک رفتار و خلق‌وخوی فرد می‌شوند، بلکه جداً برای سلامت کلی بدن مضر است. این نوشیدنی‌ها سرشار از " قندهای شیرین " و نیز شیرین‌کننده‌های مصنوعی‌ هستند. از این رو، وقتی شما این نوشابه را می‌خورید، حجم بالای قند در بدن به چربی تبدیل می‌شود و در نهایت تأثیر قند بر بدن را به صورت کاهش شادی و خوشحالی و تبدیل شخص به فرد عصبانی بر جای می‌گذارد.

وی چای یخ خانگی، آب میوه‌های طبیعی و خنک، و حتی آب‌های طعم دار شده با تکه‌های میوه را جایگزین مناسبی برای این نوشابه‌ها برشمرد.

کاظم زاده؛ شیرینی‌ها، پیراشکی‌ها و روغن مارگارین را نیز در فهرست این غذاها قرار داد و بر کاهش مصرف این مواد غذایی و یا جایگزین‌های مناسب تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: بادامزمینی بستهبندیشده که در تمام مغازهها به فروش میرسد را همه میشناسیم. این بادام زمینی فرآوری شده سرشار از سدیم، افزودنیهای طعمدهنده و رایحههای مصنوعی است که میتواند با اختلالاتی نظیر "مشکلات تنفسی"، خسخس کردن سینه، "میگرن" و احساس سوزش و ضعف عضلانی در ارتباط باشد. بهتر است بادامزمینی و سایر مغزهای تازه و بدون نمک یا حداقل فراوری نشده را در سبد غذایی خود جای دهید.