به گزارش افکارنیوز، مجید احمدی درباره نوع مصرف گوشت سفید پرندگان، مرغ و ماهی اظهار کرد: ماهی را می‌توان به شیوه‌های مختلف از جمله سرخ کردن، داخل فِر قرار دادن و یا به شکل کبابی مصرف کرد البته بهترین روش مصرف ماهی کباب کردن است. ضرورت مصرف روزانه ۴۵ گرم گوشت قرموی درباره میزان مصرف گروه گوشت‌ها در هرم مواد غذایی خانوار ایرانی ابراز کرد: در هرم مواد غذایی خانوار ایرانی که انیستیتو تغذیه ایران تهیه کرده است مقدار مصرف گوشت برای افراد سالم روزانه حدود یک تا دو سهم است که هر یک سهم شامل ۳۰ تا ۳۵ گرم گوشت قرمز پخته یا ۴۵ گرم گوشت خام می‌شود.

میزان سهم دریافتی گوشت قرمز در گروه‌های مختلف سنیاین کارشناس تغذیه ادامه داد: مقدار مصرف گوشت قرمز در کودکان، بزرگسالان و سالمندان متفاوت است؛ معمولاً برای سالمندان یک سهم، کودکان سه سهم و بزرگسالان دو سهم گوشت به طور روزانه کفایت می‌کند. احمدی درباره خواص گوشت قرمز گفت: پروتئین موجود در گوشت سبب رشد و ترمیم زخم در فرد می‌شود، از بروز کم خونی جلوگیری می‌کند ضمن اینکه آهن و روی داخل گوشت قرمز بیشتر از گوشت سفید است اما نباید در مصرف گوشت قرمز زیاده روی شود.

ارزش غذایی جوجه کباب در مقایسه با مرغ آب‌پزوی افزود: گوشت مرغ را نیز به روش‌های مختلفی می‌توان طبخ کرد اما ارزش غذایی جوجه کباب به شرطی که سوخته نباشد و آب فراوانی از آن خارج نشده باشد بیشتر از مرغ آب‌پز است و مواد غذایی آن بهتر حفظ می‌شود.

این کارشناس تغذیه تاکید کرد: در گوشت موادی مانند پروتئین، ریزمغذی‌هایی مانند آهن، فسفر، روی و یا ویتامین‌های گروه B، C و D وجود دارد که باید حفظ شوند. احمدی درباره ارزش غذایی گوشت قرمز و سفید خاطرنشان کرد: گروه گوشت‌ها حاوی انرژی و پروتئین بسیار خوب، فسفر، منیزیم، مقداری کلسیم، روی و آهن هستند که گوشت قرمز از آهن و روی بیشتری نیز برخوردار است.