‌طنین فریاد «لبیک یا عباس» در حسینیه اعظم

به گزارش افکارخبر، مراسم هشتم محرم با حضور انبوه عزاداران حسینی از جای جای ایران اسلامی آغاز شد.

مراسم هشتم محرم زنجانی‌ها که به یوم العباس زنجانی‌ها مشهور است همه ساله در هشتم محرم برگزار می‌شود.

این مراسم که از با شکوه‌ترین مراسم‌های مذهبی جهان است با حضور صدها هزار نفر از مردم زنجان و هزاران نفر از ایرانیان و ایرانیان خارج از کشور برگزار می‌شود.

این مراسم بزرگ همه ساله توسط ده‌ها شبکه تلویزیونی به صورت زنده برای شیعیان و دل دادگان ائمه معصومان به ویژه عاشقان اباعبدالله پخش می‌شود.

مراسم هشتم محرم پایتخت شور و شعور حسینی یکی از عزاداری‌های بزرگ شیعیان است‌ که هر سال با شکوه و عظمت خاصی برگزار می‌‎شود.

‌*استفاده از بالگرد برای تصویر برداری مراسم هشتم محرم زنجان

برای تصویر‌برداری مراسم هشتم محرم زنجان از یک فروند بالگرد استفاده می‌‌شود.

‌‌مراسم هشتم محرم زنجان از طریق شبکه‌های مختلف به نقاط مختلف کشور و برخی کشورهای جهان به صورت زنده پخش می‌شود.

صدا و سیمای مرکز زنجان برای تصویربرداری مطلوب و شایسته این مراسم از یک فروند بالگرد نیز بهره جسته است تا عظمت و شکوه این مراسم بیش از پیش به نمایش گذاشته شود.

‌*میهمانان ویژه مراسم

هر سال جمعی از مسئولان کشوری برای حضور در این مراسم به زنجان سفر می‌کنند‌ که امسال هم حجت‌الاسلام محمدی‌گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تقی نوربخش رئیس سازمان تامین اجتماعی، محمد باقر قالیباف شهردار تهران در این مراسم حضور خواهند داشت‌.

پخش زنده مراسم از ۸ شبکه تلویزیونی

مراسم عزاداری هشتم محرم زنجان از شبکه‌های اشراق، پرس TV، الکوثر، ۳، سحر یک، جام جم و خبر به‌صورت زنده پخش می‌شود.

*فعالیت ۳۰۰ نفر برای پوشش مراسم هشتم محرم زنجان

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان از فعالیت ۳۰۰ نفر برای پوشش مراسم هشتم محرم زنجان خبر داد.

مرتضی صفری‌ اظهار داشت: صدا و سیمای مرکز زنجان نیز که نقش بسیار مهم و اثرگذاری در خلق و نمایش این حماسه حسینی، به جهانیان و تبدیل کردن این عزاداری‌ها به الگویی برای جهان تشیع دارد.

وی با بیان اینکه صدا و سیما در راستای عمل به وظیفه خطیر خود در ترویج فرهنگ ناب اسلامی و شیعی ‌برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای را برای پوشش در خور و شایسته این مراسم‌ها انجام داده است، اضافه کرد: در این راستا و از تمامی امکانات و تجهیزات خود و حضور بیش از ۳۰۰ نفر از همکاران پر تلاش خود بهره‌گیری می‌کند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان با اشاره به تجهیزات در نظر گرفته شده برای پخش زنده مراسم‌های عزاداری هشتم محرم اظهار داشت: استفاده از تجهیزاتی همچون، بالگرد، دوربین پرنده(کواد کم)، سه واحد سیار تلویزیونی، ۱۹ دوربین حرفه‌ای تصویر برداری، یک دستگاه sng، چهار دستگاه مایکروویو، سه دستگاه کرین و … و همچنین همکاری بیش از ۵۰ نفر از همکاران سازمان نیز در دستور کار مرکز قرار دارد.

انتهای پیام