طرز تهیه غذا برای وعده ناهار دیابتی‌ها

به گزارشافکارخبر،مریم مقیمی درباره طرز تهیه انواع غذاها برای وعده ناهار دیابتی‌ها اظهار کرد: در وعده ناهار یک دیابتی می‌تواند کته‌شوید یا کته‌گشنیز ۱۲-۱۰ قاشق غذاخوری مصرف کند البته با روغن زیتون طبخ کند.

مصرف قرمه‌آلو که از گوشت گوسفندی, پیاز, لپه, آلو برقان که حدود ۵۰ گرم و شنبلیله خشک حدود یک قاشق غذاخوری یا ۱۰۰ گرم سبزی شنبلیله تازه تهیه کند.

آب‌گوشت میوه که از گوشت گوسفندی یا سینه مرغ یا سینه خروس همراه با پیاز, لپه به‌مقدار کم, یک عدد سیب, ۵ عدد آلو برقانی و نصف " به " همراه با دارچین و روغن زیتون طبخ شود.

قورمه آبغوره که از گوشت گوسفندی یا سینه مرغ یا سینه خروس همراه با پیاز, مقدار کمی لپه ۱۵ گرم، ۱۰۰ گرم اسفناج کمی تره و کمی شنبلیله و حدود سه قاشق غذاخوری آبغوره طبخ کند.

خورش کدو که از گوشت گوسفندی یا سینه مرغ یا سینه خروس همراه با پیاز, همراه با ۱۰۰ گرم کدو که حدود یک تا دو عدد کدوی متوسط است همراه با یک قاشق غذاخوری غوره طبخ کند.

کوفته که از گوشت چرخ‌کرده گوسفندی، یا مرغ یا خروس همراه دو قاشق غذاخوری برنج,, کمی تره, کمی جعفری, کمی گشنیز, کمی شنبلیله, چند عدد آلو, یک قاشق مرباخوری زرشک همراه با کمی سماق و روغن زیتون طبخ شود.

خوراک گوشت و آلوبخارا که از گوشت گوسفندی یا سینه مرغ یا سینه خروس همراه با پیاز, همراه با ۱۰۰ گرم آلوبخارا و روغن زیتون طبخ شود.

خورشت سیب که از گوشت گوسفندی یا سینه مرغ یا سینه خروس همراه با پیاز, ۱۰۰ گرم حدود ۲ یا سه عدد سیب درختی همراه با کمی آلوبخارا, آبغوره و کمی گلاب طبخ شود.

خورشت ریواس که از گوشت گوسفندی یا سینه مرغ یا سینه خروس همراه با پیاز, ۱۰۰ گرم ریواس, دو قاشق غذاخوری نعناع تازه و ادویه طبخ شود.

لازم به ذکر است که این مقدار مواد غذایی برای تهیه غذا مخصوص یک نفر است، همچنین این غذاها با کمی نان یا کمی برنج مصرف میشود.