آیا فردا مدارس تهران تعطیل است؟

علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش امروز در حاشیه گردهمایی آموزشی رؤسای ادارات استعدادهای درخشان سراسر کشور و در پاسخ به این پرسش که «آیا فردا مدارس تهران تعطیل است؟»، اظهار داشت: همان‌طور که اعلام شده است و در جلسه‌ای که در تهران برگزار شد، مدارس امروز به‌ علت آلودگی هوا تعطیل است.

وی افزود: امروز هم جلسه دوم در این خصوص برگزار خواهد شد و با توجه به وضعیت هوا برای تعطیلی فردای مدارس، تصمیم‌گیری می‌کنند.

فانی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا آموزش و پرورش به تعطیلی مدارس اعتراض ندارد، خاطرنشان کرد: دولت کمیته‌ای را مأمور بررسی این موضوع کرده است تا در این خصوص تصمیم‌گیری کند.

وی افزود: اینکه هوا در چه وضعیتی از آلودگی قرار دارد در تخصص آموزش و پرورش نیست و اینکه آیا این هوا برای دانش‌آموزان مضر است یا خیر، توسط این کمیته بررسی می‌شود و طبیعی است که علاقه‌مند هستیم که مدارس برقرار باشد و دانش‌آموزان در مدارس درس بخوانند، اما سلامت دانش‌آموزان برای ما مهم‌تر است.

وی تأکید کرد: تصمیم‌گیری در این خصوص به کمیته‌ای واگذار شده است که ما تابع تصمیمات آن کمیته هستیم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: به‌طور کلی باز بودن یا تعطیلی مدارس تابع کمیته‌ای است که شامل بهداشت و درمان، محیط زیست، آموزش و پرورش و استانداری است که اگر این ترکیب به جمع‌بندی برسند، آموزش و پرورش مجری مصوبات این کمیته است و تا قبل از ساعت 14، این کمیته تشکیل جلسه می‌دهد و با توجه به وضعیت فعلی هوا، درخصوص تعطیلی فردای مدارس تهران تصمیم‌گیری می‌کند.

فانی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار فارس مبنی بر اینکه روز گذشته باز هم برای معلمان ایرانی در امارات مشکلاتی به‌وجود آمد و یکی از آنها بازداشت شد، آیا برای رفع مشکلات کلی آنها فعالیتی انجام شده است، گفت: حدود یک ماه پیش با سفیر ایران در امارات جلسه‌ای داشتیم و در حال پیگیری هستیم که امیدواریم مشکلات حل شود.