سند نهاد ملی حمایت از کودک رونمایی شد

سند نهاد ملی حمایت از کودک با حضور احمد مسجد جامعی، فاطمه دانشور و علی صابری از اعضای شورای شهر تهران، شهیندخت مولاوردی معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری وسهیلا جلو دارزاده مشاوراموربانوان وزیر صنعت معدن و تجارت،  حجت‌الاسلام میثم امرودی معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران و هادی ایازی قائم‌مقام وزیر بهداشت در مشارکت‌های اجتماعی در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران رونمایی شد.

 

 فاطمه دانشور رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تدوین سند نهاد ملی حمایت از کودک خاطر نشان کرد: این سند حاصل سال‌ها پژوهش کار کارشناسی شده توسط اساتید، نخبگان و موسسه مهرآفرین بوده است.

 

وی تصریح کرد: متاسفانه به دلیل ضعف قوانین و اجرای آن شاهد گسترش آسیب‌های اجتماعی در حوزه کودکان و زنان بی‌سرپرست هستیم که می‌طلبد در این زمینه توجه ویژه‌ای از سوی مسئولان به موضوعات اجتماعی صورت گیرد.

 

دانشور با اشاره به قوانین و مقررات نگهداری کودکان بدسرپرست گفت: در این زمینه با ضعف قوانینی روبرو هستیم که امیدواریم مجلس شورای اسلامی در این بخش اقدامات لازم را انجام دهد.

 

رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران با تاکید بر این که در بحث کودکان شاهد عدم ناهماهنگی و اجرا هستیم گفت: نبود سیاست‌های یکپارچه مشکلات عدیده‌ای را در این بخش به وجود آورده است.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به ظرفیت و پتانسیل NGOها و سازمان‌های غیر دولتی گفت: به هیچ عنوان نمی‌توان نقش موثر و تاثیر گذاررا انکار کرد و این سازمان‌ها نقش موثری را در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند NGO را انکار کرد و این سازمان‌ها نقش موثری را در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارند.

 

وی اظهار امیدواری کرد: در آینده خلع‌های موجود در بحث حمایت از کودکان بد سرپرست مرتفع شوددانشور همچنین به آمار زنان کارتن‌خواب در شهر تهران اشاره کرد و گفت: 85 درصد از کارتن خواب‌های جمع‌آور شده باردار هستند که این یک تلنگر به جامعه محسوب می‌شود.

 

وی در پایان بیان داشت: امیدواریم همه دستگاه‌ها فارغ از هرگونه جناحی توجه ویژه‌ای را به کودکان داشته باشند.