وکیل «م.ش»:موکل من معرف زنجانی به شرکت فال نبود

حسین صمدی‌ یزدی وکیل متهم ردیف دوم پرونده فساد نفتی در آخرین دفاعیات خود اظهار داشت: موکل من از وقوع جرائم بی‌اطلاع بوده در حالی که جوهره انتساب اتهامات علم و اطلاع است.

وی افزود: وکیل شرکت نفت بر این باور است که این شرکت 70 سال سابقه دارد و باید تمام جزئیات را ریز به ریز پیگیری کرد حالا چطور ممکن است به صرف یک تعریف اینقدر به یک نفر نفت بدهند. در قهوه‌خانه حسن سیاه هم اینطور هم به آدم چای نمی‌دهند.

صمدی یزدی با بیان اینکه زنجانی بارها اقرار کرده که نیازی به معرفی دیگران نداشته است، گفت: چرا به صحبت‌های آقای زنجانی گوش نمی‌دهند.

وکیل متهم ردیف دوم پرونده فساد نفتی ادامه داد: نماینده دادستان درخواست اشد مجازات را برای متهمان داشته است. اشد مجازات را معمولاً برای مفسد فی‌الارض می‌خواهند ایشان چه مستندی برای این درخواست خود دارد.

وی تصریح کرد: برخلاف ادعای نماینده دادستان موکل من هیچگاه در کنار زنجانی نبوده و محموله‌ای هم به او داده نشده است. حتی اگر فرض کنیم زنجانی سلطان کلاهبرداری است باز هم این موضوع ربطی به موکل من ندارد.

صمدی یزدی با بیان اینکه آقایان قصد دارند که شرکت فال را موکلم به زنجانی معرفی کرده است، گفت: این در حالی است که زنجانی خودش می‌گوید به ترکیه رفته و با نمایندگان شرکت فال ملاقات داشته است.

وی با طرح این سؤال که آوردن 10 تا 12 فروند هواپیما به کشور افساد تلقی می‌شود، گفت: موکل من در جریان خرید نفت از سوی زنجانی بوده اما اطلاعی از عدم پرداخت ثمن معامله نداشته است. یک دولت با آن همه دست‌های غیبی می‌گویند فریب خورده‌اند اما کسی باور نمی‌کند که موکل من از ماجرا بی‌خبر بوده است.