اعلام زمان پرداخت اقساط حج/قسط اول پنج میلیون

در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری که به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسکر و با حضور رئیس و معاونین سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری تشکیل شد با توجه به دعوت قبلی طرف سعودی از سعید اوحدی برای سفر به عربستان مقرر شد مقدمات این سفر با هماهنگی وزارت امور خارجه از طریق سفارت سوئیس در تهران به‌ عنوان حافظ منافع عربستان هرچه سریع‌تر دنبال شود.

رئیس سازمان حج و زیارت در این جلسه اعلام کرد: زمان پرداخت قسط اول سفر حج تمتع سال آینده برای زائرانی که در اولویت اعزام قرار دارند در هفته آینده به مبلغ پنج میلیون تومان به صورت علی‌الحساب خواهد بود.گروه‌های قیمتی در زمان اخذ قسط دوم از زائران که برای نیمه اول اردیبهشت ماه 95 در نظر گرفته شده است اعلام خواهند شد.

سرپرست حجاج ایرانی نیزتاکید کرد: با توجه به اینکه مسئولیت برنامه‌ریزی و پیگیری روند عملیات حج همچون گذشته به‌عهده نماینده مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت می‌باشد عملیات اجرایی و برنامه‌های حج با قوت پیگیری خواهد شد.

در این جلسه پروازهای عتبات عالیات در ایام نوروز با حضور عرب‌نژاد مدیرعامل شرکت هواپیمایی ماهان بررسی و مقرر شد برای رفاه حال هرچه بیشتر زائران و پاسخ به درخواست‌های علاقه‌مندان سفرهوایی به عتبات، در دوره‌های نوروزی بیش از پنجاه پرواز اضافی برای انتقال زائران به عراق از ایستگاه‌های پروازی داخل کشور صورت گیرد.

در این جلسه رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه در پیش ثبت نام دوره جدید اعزام به عتبات عالیات 180 هزار نفر ثبت نام کرده‌اند افزود: نتایج قرعه‌کشی فردا سه‌شنبه اعلام و دور جدید اعزام‌ها از دهه سوم اسفند آغاز خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در این جلسه بر لزوم هماهنگی هرچه بیشتر میان نیروهای صف و ستاد درعتبات تاکید کرد و اطلاع‌رسانی مناسب در خصوص محل اسکان ، حمل و نقل و تغذیه زائران را ضروری خواند.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر خواستار استفاده از نیروهای انسانی آموزش دیده و با تجربه در ارائه خدمات به زائران عتبات شد و توصیه کرد در تدوین طرح جامع عتبات از مدیران حج و زیارت در استان‌ها برای نشست مشورتی دعوت شود و دیدگاه نهایی جمع‌بندی و برای تصمیم‌گیری به نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری ارائه شود.