به گزارش افکارنیوز،

علیرضا جاوید با بیان اینکه در طرح جامع اول شهر تهران نیز به ساخت تقاطع‌های غیرهمسطح اشاره و در دو دهه گذشته نیز اجرا شده است، افزود: اما در این دوره مدیریت شهری در ۱۰ سال گذشته تاکید ویژه‌ای به اجرای تقاطع‌های غیرهمسطح نشان داد.

وی با بیان اینکه مطالعات ترافیکی و عمرانی کارشناسان شهری در ۱۰ سال اخیر نشان می‌داد که می‌توان برای اصلاح ترافیکی معابر و بزرگراه‌های شهر تهران از تقاطع‌های غیرهمسطح استفاده کرد، بیان کرد: در طول سال‌های اخیر تقاطع‌های غیرهمسطح زیادی در شهر تهران ساخته و به زیربار ترافیکی رفت که می‌توان به دوربرگردان غیرهمسطح یادگار امام (ره) پایین‌تر از خیابان آزادی اشاره کرد که هیچگونه مخاطره ترافیکی ندارد.

جاوید گفت: همچنین در بزرگراه شهید چمران قبل از تونل توحید دوربرگردان غیرهمسطحی ساخته شده است که خودروها می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند. لازم به ذکر است که بزرگراه شهید چمران نسبت به تونل به یک دوربرگردان غیر همسطح تبدیل می‌شود. در بزرگراه یادگار امام (ره) چون این پروژه در قسمتی از آن سه طبقه می‌شود؛ بزرگراه به صورت تراز منفی یک، همسطح و دوربرگردان آن به صورت غیرهمسطح است.

وى یادآور شد: در این زمینه می‌توان به طراحی تقاطع غیرهمسطح پل گیشا که در شمال و جنوب پل نصر به صورت غیرهمسطح طراحى شده، اشاره کرد.

معاون فنی و عمرانی شهردار تهران با بیان اینکه در ۱۰ سال اخیر تاکید مضاعفی به توسعه  تقاطع هاى غیرهمسطح شده است، تاکید کرد: آمارهای معاونت فنی و عمرانی شهر تهران نیز نشان می‌دهد تا سال ۸۴ تهران دارای ۱۵۷ تقاطع غیرهمسطح بود که در ۱۰ سال اخیر این عدد به  ۳۳۵ تقاطع غیرهمسطح افزایش پیدا کرده است. به عبارت ساده‌تر تعداد تقاطع های غیرهمسطح شهر تهران در یک دهه اخیر به بیش از دو برابر افزایش پیدا کرد.

وی همچنین با تاکید براینکه در سال‌های اخیر طول پل‌های تقاطع‌های غیر همسطح به ۵۲ کیلومتر افزایش یافته توضیح داد: در حوزه بزرگراهی نیز در یک دهه اخیر ۲۳۱ کیلومتر به طول بزرگراه های شهر تهران در ۱۰ سال اخیر افزوده شده است. 

معاون شهردار تهران با بیان اینکه اکنون تهران ۵۳۵ کیلومتر شبکه بزرگراهی دارد، گفت: این اعداد و ارقام نشان می‌دهد که بیش از ۴۰ درصد از زیرساخت‌های شهر تهران در ۱۰ سال اخیر و در این دوره مدیریت شهری پایتخت ایجاد شده است.