حوادث چهارشنبه سوری تهران افزایش یافت

سید جلال ملکی گفت: در سه روز گذشته 2 انفجار بزرگ براثر مواد محترقه در تهران رخ داده است.

وی افزود: در دو ماه گذشته نیز حدود 5 حادثه شدید در تهران به وقوع پیوسته است.

ملکی اضافه کرد: از 5 سال گذشته با تلاش های فرهنگی و همکاری رسانه ها در اطلاع رسانی، با روند کاهشی حوادث در چهارشنبه پایان سال مواجه بودیم اما امسال برخلاف گذشته این آمار افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه تولید کنندگان از پیش از مراسم چهارشنبه پایان سال دچار حوادث گسترده تر و خطرناک تر می شوند، افزود: مصرف کنندگان نیز که بیشتر جوان و نوجوانند، از چند روز مانده به چهارشنبه پایان سال دچار حوادث می شوند.

سخنگوی آتش نشانی اضافه کرد: امسال نخستین حادثه انفجار مواد محترقه در تهران آذر (4 ماه مانده به پایان سال ) رخ داد که با مرگ یک نفر همراه بود.

ملکی توصیه کرد: مراسم چهارشنبه پایان سال در کنار خانواده ها با در نظرگرفتن نکات ایمنی برگزار شود .

وی افزود : به عنوان یک آتش نشان با افروختن آتش در معابر و پریدن از روی آتش به ویژه با لباس های بلند و الیاف نایلونی مخالفم.

ملکی گفت: آتش باید دور از درخت ها ، بوستان ها، خودروها، پارکینگ ها و به صورت کاملا کنترل شده افروخته شود و مواد خاموش کننده و آب نیز در دسترس باشد.

وی افزود: از قرار گرفتن کنار آتش هایی که خودتان روشن نکرده اید به سبب بی اطلاعی از محتویات درون آتش به شدت خودداری کنید.

ملکی با بیان اینکه رهگذران بیشترین آسیب ها را در حوادث چهارشنبه پایان سال می بینند ، گفت: قرار گرفتن کنار آتشی به ظاهر زیبا که فردی دقایقی قبل درون آن ماده محترقه انداخته است ، موجب آسیب به رهگذران بی اطلاع اطراف آن می شود.