خبرهای خوش برای بیمه شدگان تامین اجتماعی در راه است

علی ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با حضور در یک برنامه تلویزیونی در خصوص عذرخواهی خود از فرزندان کارگر اظهار داشت:عذرخواهی من از آن ها تعارف نبود و قصد داشتم که زحمات بسیار پدران آنها را گوشزد کنم.

وی گفت:کم کاری که من در نامه از آن یاد کردم دو ماهیت  فردی و دستگاهی دارد که در بخش دوم مربوط به شرایط ساختاری در کشور است.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه دوست داشتم مزد کارگران بیش از این افزایش داشته باشد بیان کرد:تصمیمات أخذ شده جهت افزایش مزد کارگران در سه سال اخیر قابل دفاع است چرا که هر سال نرخ تورم کمتر از مزد بود.

ربیعی با بیان اینکه اضافه شدن سه یا چهار درصد به نرخ افزایش 14 درصدی مزد در سال 95 در ذهن من بود ادامه داد:اما متاسفانه با توجه به ظرفیت کشور این امر محقق نشد هرچند شاید در بخشی از سال موضوع دستمزد را ترمیم کنیم.

وی با بیان اینکه سال 95 رشد 5 درصدی را تجربه می کنیم تصریح کرد:درخصوص تعیین دستمزد به کارگران اطمینان می دهم که در نظام تصمیم گیری اجحاف در طبقه وجود ندارد.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت:پس از پیروزی انقلاب اسلامی منهای سال اول تا سال 53 ،بالغ بر  32.22 درصد تورم از مزد پیشی گرفت که این میزان از سال 93 تا کنون به 28.5 درصد کاهش پیدا کرد.

ربیعی با بیان اینکه در سال 95 خبر خوبی برای بیمه شدگان تامین اجتماعی در راه است ادامه  داد:امسال 6 برابر گذشته برای بیمه سلامت و تأمین اجتماعی هزینه کردیم و همچنین بالغ بر11 میلیون نَفَر از افرادی که از کارگران غیر رسمی حاشیه نشین شهری بودند تحت حمایت قرار گرفتند.

**شاخص تعیین نرخ بیکاری وزارت تعاون دفترچه های بیمه تأمین اجتماعی هستند

وی در ادامه در خصوص آمار مرکز آمار کشور درباره ی نرخ بیکاری اظهار داشت:اعلام آمار از سوی مراکز مختلف با شاخص های گوناگون انجام می شود اما شاخص تعیین نرخ بیکاری وزارت تعاون دفترچه های بیمه تأمین اجتماعی هستند.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت:در سال 94، 888  هزار دفترچه بیمه صادر شد و بالغ بر 300 هزار ریزش شغل نیز وجود داشت که با این حساب می توان بیان کرد بالغ بر 500 هزار شغل با دفترچه بیمه ایجاد شد.

ربیعی با بیان اینکه 285 هزار ورزشگاه مخصوص کارگران در سال 95 احداث می شود، گفت:با توجه به استراژی وزارت تعاون مبنی بر ایجاد امنیت شغلی در تلاش هستیم این امر در کشور محقق شود.

وی در ادامه در خصوص قردادهای سفید امضا بیان کرد:متاسفانه زمانی که عرضه و تقاضا در تأمین شغل وجود نداشته باشد چنین مسائلی به وجود می آید که ما به جد با آن مبارزه می کنیم.

وزیر تعاون کار ورفاه اجتماعی با بیان اینکه نظام تأمین  اجتماعی کارگران فصلی را در سال 95 إصلاح می کنیم تصریح کرد: در حال حاظر سالانه 2 هزار میلیارد تومان برای بیمه بیکاری افراد هزینه می شود.

وی ادامه داد:در همین راستا درصدد هستیم برای کارگران فصلی شغل هایی موقت در فصول مختلف کاری در نظر بگیریم که این افراد با بیکاری مواجه نشوند.

ربیعی در پایان درخصوص حقوق معوقه بازنشستگان صندوق فولاد گفت: از 60 میلیارد بدهی بالغ بر 30 میلیارد از آن پرداخت شده است که مابقی نیز در أسرع وقت پرداخت می شود.