توسعه خطوط؛ دلیل جذب بیش از 2 هزار نفر نیرو در مترو/ هزینه ها بالا است چون قیمت بلیت پایین است

گروه اجتماعی- سید جعفر تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به افزایش نیرو در مترو تهران در سال های 90 تا 92 عنوان کرد: در این سال ها دو بخش نیرو به مترو افزوده شد که یک بخش به صورت شرکت های تامین نیرو با شرکت مترو در قالب انجام فعالیت های تخصصی کار می کردند. همچنین کمتر از 2 هزار نفر نیروی جدید نیز در این سال ها با افتتاح ایستگاه های جدید به  بخش بهره برداری مترو تهران افزوده شده.

 

 وی ادامه داد: این افزایش نیرو به دلیل توسعه های صورت گرفته در خطوط مترو است زیرا در سال های اخیر از 79 کیلومتر مترو به 188 کیلومتر مترو رسیده ایم و تا سال آتی به حدود 300 کیلومتر مترو خواهیم رسید.

معاون حمل و نقل و ترافیک تهران گفت:  قطعا راه اندازی یک ایستگاه جدید به معنی جذب نیرو با عناوینی همانند مدیر ایستگاه، مرکز فرمان، عوامل فنی و انتظامی و خدماتی است.این در حالی است که در فاصله این سال ها از 37 ایستگاه مترو به 101 ایستگاه رسیده ایم.

تشکری هاشمی در پاسخ به این سوال که آیا این جذب نیروها قانونی است و توسط شورای شهر تهران به تصویب رسیده است یا خیر خاطرنشان کرد: شرکت مترو بر اساس آیین نامه های داخلی خود امکان جذب نیرو را داشته است.

تشکری هاشمی ادامه داد: نباید از یاد برد که شرکت مترو شغلی فاقد تخصص نیست که یکباره تعداد زیادی از افراد را در آن استخدام کنیم. این افراد باید آموزش های ویژه ای ببینند که در هیچ مرکزی جز مترو امکان دریافت آن را ندارند.

معاون شهردار تهران در پایان با اشاره به این که هزینه های بالای مترو نه به دلیل بالا بودن تعداد نیرو بلکه به دلیل پایین بودن قیمت بلیت مترو است، اذعان کرد: طبیعی است که ما به تفاوت به مرور زمان بزرگ می شود.

گفتنی است در چند ماهه اخیر برخی از اعضای شورای شهر تهران نسبت به ذکر نشدن مازاد نیرو در محاسبات شهرداری تهران اعتراض کرده بودند. از جمله رحمت الله حافظی رییس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران در این مورد در گفت و گو با خبرنگار افکار خبر عنوان کرده بود: تنها در بخش مترو در سال گذشته 283 میلیارد تومان پیش بینی شده بود که در 9 ماه ابتدای سال  95 درصد این منابع یعنی 270 میلیارد تومان هزینه شده است.