حقوق بازنشستگان افزایش یافت

سید تقی نوربخش در نشست خبری که امروز درباره افزایش حقوق بازنشستگان و بخشودگی جرائم کارفرمایان خوش‌حساب برگزار شد ا ظهار داشت: روز گذشته بنا به پیشنهاد تامین اجتماعی در هیات وزیران دو مصوبه انجام شد.

وی ادامه داد: یکی از این مصوبات افزایش مستمری بگیران تامین اجتماعی بود که بر این اساس حقوق بازنشستگان در سال 95، 14درصد افزایش می‌یابد. بر اساس ماده 111 قانون تامین اجتماعی حداقل بگیران تامین اجتماعی 14 درصد حقوق‌شان افزایش می‌یابد و سایر سطوح نیز به این میزان افزایش حقوق خواهند داشت.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در تامین اجتماعی علاوه بر حداقل مستمری که پرداخت می‌شود یکسری مزایای انگیزشی به بازنشستگان پرداخت خواهد شد سرجمع دریافتی مستمری‌بگیران به بیش از 900 هزار تومان می‌رسد و سرجمع دریافت یک مستمری‌‌بگیر اعم از حداقل حقوق و دستمزد کمتر از 900 هزار تومان نخواهد بود.

نوربخش گفت در دولت یازدهم مستمری مستمری‌بگیران 79 درصد افزایش یافته است و در این سال‌ها هر سال افزایش نرخ مستمری بالاتر از نرخ تورم و صندوق بازنشستگی کشوری بوده است و دلیل آن نیز عقب‌ماندگی در دولت‌های نهم و دهم بوده است.