نتایج اولیه آزمون سراسری سال 95 اعلام شد، که بر این اساس از میان 36 فرد برگزیده 26 نفر داوطلبان پسر و 10 نفر داوطلبان دختر هستند. 

نگاهی به آمار برگزیدگان آزمون سال 95 حکایت از آن دارد که 21 نفر از برگزیدگان ساکن تهران و 15 نفر از شهرستان‌ها هستند. 

در گروه آزمایشی علوم ریاضی نفرات اول تا سوم ساکن تهران و شمیرانات هستند و در مجموع 10 برگزیده علوم آزمایشی غلبه با داوطلبان پایتخت است به گونه‌ای که 7 نفر از تهران و 3 نفر از شهرستان‌ جزء 10 برگزیده این گروه آزمایشی هستند. 

همچنین در گروه آزمایشی علوم ریاضی تمام 10 نفر اول از میان داوطلبان  پسر هستند.

در گروه آزمایشی علوم تجربی نفرات اول تا سوم از شهرستان‌ها هستند به گونه‌ای که نفر اول ساکن شهرستان تربت جام است. در گروه آزمایشی علوم تجربی 9 نفر از برگزیدگان ساکن شهرستان‌ها و یک نفر ساکن تهران است. در میان 10 برگزیده گروه آزمایشی علوم تجربی سهم داوطلبان پسر بیشتر است به گونه‌ای که 8 نفر پسر و 2 نفر دختر هستند. 

در گروه آزمایشی علوم انسانی اغلب برگزیده از میان داوطلبان شهر تهران هستند. به گونه‌ای که نفرات اول، سوم و چهارم ساکن پایتخت هستند از میان 10 برگزیده گروه آزمایشی علوم انسانی 7 نفر متعلق به تهران و شمیرانات و 3 نفر متعلق به شهرستان‌ها هستند. در این گروه آزمایشی از میان 10 برگزیده سهم داوطلب دختر و پسر تقریباً یکسان است به گونه‌ای که 6 نفر پسر و 4 نفر دختر هستند.

در گروه آزمایشی زبان‌های خارجه نفرات اول تا سوم ساکن تهران هستند و در این گروه آزمایشی نیز 2 نفر از میان داوطلبان پسر و یک نفر از میان داوطلبان دختر است. 

در گروه آزمایشی هنر هر سه برگزیده از شهر تهران و هر سه آنها از میان داوطلبان دختر هستند.

طبق بررسی‌های خبرنگار تسنیم، اغلب نفرات برتر کنکور 95 در گروه‌های آزمایشی مختلف ساکن پایتخت هستند و اغلب این دانش‌آموزان در مدارس دولتی خاص تحصیل کرده و از کلاس کنکور استفاده نکرده‌اند. 

به عنوان مثال کوشا جافریان نفر سوم گروه آزمایشی علوم ریاضی ساکن تهران است که در مدرسه استعدادهای درخشان علامه حلی یک تحصیل می‌کرده است او در کلاس کنکور شرکت نکرده و صرفاً از مدارسه و توصیه‌های آن استفاده می‌کرد. میانگین ساعات درس خواندن این دانش‌آموز در طول روز از 6 ساعت تا 12 ساعت متغیر بود. پدر وی دارای مدرک لیسانس متالوژی دانشگاه شریف و مادرش دارای مدرک لیسانس مهندسی کشاورزی است.

جافریان تصمیم دارد تا در رشته برق دانشگاه شریف ادامه تحصیل داده و در صورت فراهم بودن شرایط برای ادامه تحصیل از ایران خارج شود. 

حسین مقدس نفر چهارم گروه آزمایشی علوم ریاضی از شهرستان شیرجان است که او نیز در مدرسه استعدادهای درخشان تحصیل و از کلاس‌های کنکور استفاده نمی‌کرده است. میانگین ساعات مطالعه او در طول روز 3 تا 5 ساعت بود. 

مقدس معتقد است که امکانات شیرجان در مقایسه با شهرهای بزرگ همانند مقایسه قطره با رو است. او می‌گوید اگر چه در مدرسه دبیران زحمتکشی داشته است اما در برخی موارد سطح اطلاعات معلم از اطلاعات او به عنوان دانش‌آموز کمتر بوده است. 

سطح تحصیلات پدر و مادر حسین مقدس بدین شرح است: پدر دارای مدرک دیپلم بوده و به عکاسی مشغول است و مادر با مدرک فوق‌دیپلم کاردان اتاق عمل است.

وی علاقمند به انتخاب رشته برق دانشگاه شریف است و در نظر دارد تا برای ادامه تحصیل از ایران خارج شود.

سجاد قاسمی نفر دوم رشته علوم انسانی از شهر قم است که وی نیز در مدرسه نمونه دولتی فرهنگ (ویژه رشته علوم انسانی) تحصیل می‌کرد. 

فراز فرح‌وش نفر پنجم رشته علوم ریاضی از شهر تبریز است که در مدارس استعدادهای درخشان تحصیل می‌کرد. وی تمایل دارد تا در رشته برق دانشگاه شریف تحصیل کند و در خصوص ادامه تحصیل در خارج از کشور معتقد است که اگر شرایط فراهم شود برای این موضوع اقدام می‌کند. 

محمد امین سالارکیا نفر هشتم رشته ریاضی از شهر تهران است که وی نیز در مدارس استعدادهای درخشان تحصیل می‌کرد. 

سالارکیا از کلاس‌های کنکور استفاده نمی‌کرد و سطح تحصیلات پدر و مادر او بدین شرح است: پدر لیسانس مدیریت و مادر فوق‌دیپلم پرستاری

امیرمحمد فرزانه نفر دوم رشته ریاضی ساکن شمیرانات است که در مدارس استعدادهای درخشان تحصیل می‌کرد. 

میانگین ساعات مطالعه وی در طول شبانه روز از 5 تا 12 ساعت بود و وی علاقمند به انتخاب سه رشته برق شریف، نرم‌افزار شریف و بیوتکنولوژی است که هنوز تصمیم قطعی را اتخاذ نکرده است. او از کلاس‌های کنکور استفاده نمی‌کرد و معتقد است برای ادامه تحصیل در رشته کارشناسی ارشد و دکترا شاید به خارج از کشور برود.

گزارش تسنیم نگاهی گذرا به نفرات برترگروه‌های آزمایشی مختلف حکایت از این دارد که اغلب این افراد ساکن تهران و شهرهای بزرگ هستند.