چربی سوزی شگفت انگیز با دمنوش رازیانه
فائزه سادات بحری کارشناس ارشد گیاهان دارویی؛ گفت: رازیانه گیاهی است در ردیف ادویه جات که دارای طبع گرم و خشک است و در زبان عربی رازیانه و فارسی بادیان نامیده می شود. 

 

بحری با تاکید بر اینکه ریشه این گیاه خواص بیشتری نسبت به برگ آن دارد اظهار کرد: خواص عمومی رازیانه باز کنندگی مجاری کبدی، طحال، کلیه و مثانه است و همچنین برای مسکن دردهایی است که از طریق سردی ایجاد می شود.

 

وی با ابراز این موضوع که دمنوش رازیانه از جمله راهکار ساده برای کاهش وزن است افزود: این گیاه اعجاب انگیز دارای ویتامین ث و آ، پتاسیم ،کلسیم و فسفرطبیعی می باشد، این ماده سوخت و ساز بدن را تقویت و روند آن را تسریع می کند در نتیجه کالری از طریق سلول ها سریع تر مصرف می شود و انرژی حاصل از آن به چربی سوزی کمک می کند.

 

بحری افزود: نکته قابل توجه در مورد رازیانه این است که با آن که این گیاه اشتها آور است اما می تواند سردی و رطوبت اضافی بدن را حل کند و بدون عارضه خاصی باعث لاغری افراد شود.

 

وی در ادامه از دیگر خواص لاغر کنندگی بادیان عنوان کرد: این گیاه خون را تصفیه کرده و باقی مانده ادرار را دفع می کند، به دفع سموم از طریق کلیه ها کمک می کند و مانع از تراکم چربی اضافه در کبد می شود.  

 

بحری در انتها یادآور شد: اگر چه دمنوش رازیانه نوشیدنی طبیعی است اما باید مراقب بود که به آن حساسیت نداشته باشید، بانوان باردار، مبتلایان به سرطان رحم و افرادی که هورمون پرولاکتین خونشان بالا است نباید از این گیاه استفاده کنند.