شامگاه 14 مرداد امسال سرقت از خانه‌ای در بلوار شهدای صادقیه به پلیس گزارش شد.

با حضور تیم بررسی صحنه سرقت در محل، مشخص شد سرقت بدون هرگونه تخریب انجام شده و سارق یا سارقان با استفاده از کلید اقدام به سرقت کرده‌اند.

مالباخته پس از حضور در پایگاه دوم پلیس آگاهی با اشاره به این موضوع که کمتر از دو ساعت در خانه حضور نداشته و سرقت در همین مدت زمان کوتاه انجام شده است، گفت: حدود ساعت 6 بعدازظهر برای خرید همراه خانواده‌ام از خانه خارج شده و دو ساعت بعد وقتی برگشتیم با به‌هم‌ریختگی وسایل داخل خانه رو‌به‌رو شدیم. بلافاصله به محل نگهداری طلا و جواهرات در گاوصندوق رفتم اما طلا و جواهرات سرقت شده بود.

کارآگاهان با مراجعه به محل سرقت دریافتند که بالای در ورودی مجتمع محل سکونت مالباخته، یک دوربین مداربسته نصب شده است. بلافاصله تصاویر دوربین‌های مداربسته مورد بازبینی قرار گرفت و موفق به شناسایی سارق در زمان ورود به مجتمع شدند.

از سوی دیگر با بررسی نحوه ورود سارق به مجتمع، کارآگاهان متوجه شدند سارق با اطلاع دقیق از محل دوربین، با کلید وارد خانه شده و صورت خود را با کلاه و عینک پوشانده است.

با توجه به شواهد و دلایل جمع‌آوری شده، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند سرقت توسط فردی آشنا و احتمالا از دوستان یا بستگان مالباخته انجام شده است لذا تحقیقات نامحسوس پلیسی درخصوص شناسایی مظنون از میان افراد مرتبط با مالباخته و خانواده وی در دستور کار کارآگاهان قرارگرفت. ماموران ابتدا تحقیقات‌شان را روی دزد آشنا متمرکز کرده و متوجه شدند یکی از دوستان شاکی کلاه و عینکی شبیه سارق دارد. متهم عکسی از خود با همان کلاه و عینک روی پروفایل یکی از شبکه‌های اجتماعی گذاشته بود.

با کشف این سرنخ، مهدی 35 ساله در خانه‌اش در حوالی میدان آزادی دستگیر شد.

متهم در اعترافاتش گفت: چند روز قبل از سرقت، همراه مالباخته در یک مراسم عروسی حضور داشتیم. مالباخته کتش را که دسته‌کلید خانه نیز داخل جیب آن قرار داشت، روی یکی از صندلی‌ها آویزان کرده بود. در یک لحظه از نبودن مالباخته استفاده کرده و دسته‌کلیدش را برداشتم. بسرعت از تالار پذیرایی خارج شدم و به یک مغازه کلیدسازی در همان نزدیکی رفتم و دسته‌کلید دومی را برای خودم تهیه کردم. دسته‌کلید اصلی را بدون آن که مالباخته متوجه شود، داخل جیب کت گذاشتم و از فردای آن روز محل سکونت مالباخته را در ساعت‌های مختلف زیر نظر گرفتم. سرانجام زمان مناسب فرارسید و زمانی که مالباخته همراه همسر و فرزندش با خودرو از خانه خارج شده بود، مرتکب سرقت شدم.

سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: در ادامه رسیدگی به پرونده، خریدار طلا و جواهرات سرقتی در محدوده بازار تهران شناسایی و متهم پرونده نیز با قرار قانونی روانه زندان شد.