به گزارش افکارنیوز،

اگر تاکنون زخم خود را بجای آب معمولی با آب نمک شسته‌اید یا هنگام سرماخوردگی، ویتامین ث خورده‌اید، متاسفانه باید به شما بگوییم که کارتان اشتباه بوده است. بر اساس فهرست جدیدی که "آکادمی کالج‌های پزشکی سلطنتی" انگلیس اقدام به انتشار آن کرده است، این دو کار، هر دو بی‌فایده هستند و پزشکان تنها به این دلیل به شما توصیه می‌کنند این کارها را انجام دهید که گمان می‌کنند اگر انجام این کارها را به شما توصیه نکنند، شما به دانش پزشکی آنها شک می‌کنید.

 
فهرستی که "آکادمی کالج‌های پزشکی سلطنتی" انگلیس از کارهای بی‌فایده انسان‌ها در زندگی روزمره‌شان منتشر کرده است، شامل 16 مورد است و این فهرست با این هدف منتشر شده است که پزشکان را وادار کند در راهکارها یا توصیه‌های درمانی خود تجدید نظر کنند. البته این فهرست تنها محدود به حوزه پزشکی نیست و به کارهای دیگری که شما دیگر نباید زحمت انجام آن را به خود بدهید نیز در آن اشاره شده است.
 
1- خوردن روزانه 5 واحد میوه و سبزیجات
در انگلیس توصیه می‌شود شما روزانه 5 واحد میوه بخورید؛ در دانمارک 6 واحد و در استرالیا 7 واحد! اما دانشمندان می‌گویند به هر اندازه‌ای که دوست دارید - چه کم و چه زیاد - میوه و سبزیجات مصرف کنید و کاری به تعداد واحد آن نداشته باشید.
 
2- مصرف مکمل‌های ویتامین ث
اگر حس می‌کنید سرما خورده‌اید، دیگر خوردن قرص‌های ویتامین ث هیچ فایده‌ای ندارد. مصرف این ویتامین تنها قبل از ابتلا به سرماخوردگی به شما در پیشگیری از آن کمک می‌کند نه بعد از آن. ضمن اینکه بیشترین فایده ویتامین ث برای مقابله با تاثیرات مخرب مصرف دخانیات است. 
 
3- نخ دندان کشیدن
دانشمندان انجمن دندانپزشکان انگلیس چندی پیش ضمن رد تحقیقات 25 سال گذشته با قاطعیت اعلام کردند کشیدن نخ دندان هیچ فایده‌ای در مراقبت از بهداشت دهان و دندان ندارد؛ بلکه ممکن است به دندان‌ها و لثه‌ها آسیب هم بزند.
 
4- شستن شلوار جین
معقولانه‌ترین راه برای تمیز کردن لباس‌های کثیف، شستن آنهاست؛ اما در مورد شلوارهای جین چطور؟ محققان می‌گویند شستن شلوار جین، آن را خراب می‌کند و به توصیه آنها، بهترین روش برای پاکیزه کردن شلوارهای جین، تمیز کردن آنها با بُرِس و آویزان کردن آنها در هوای آزاد برای از بین رفتن بوی نامطبوع آنهاست. 
 
5- نوشیدن 8 لیوان آب در روز
نیازی نیست شما حتماً 8 لیوان آب در روز بنوشید. این عدد برای اولین بار 70 سال پیش در آمریکا سر زبانها افتاد؛ بدون آنکه سن، وزن، قد و میزان فعالیت شما را در نظر بگیرد. فقط کافی است به اندازه‌ای آب بخورید که ادرار شما تیره نشود. اگر ادرارتان شفاف است، شما در حال حاضر به اندازه نیاز بدنتان آب مصرف می‌کنید. 
 
6- استفاده بیش از حد از یخچال
خیلی از موادی که در یخچال نگهداری می‌کنید، نیازی به یخچال ندارند. به عنوان مثال، هیچ نیازی به نگهداری گوجه فرنگی در یخچال نیست؛ چراکه هم عمر آن را کوتاه می‌کند و هم طعم آن را تغییر می‌دهد. در مورد نان، تخم مرغ، سس کچاپ، پیاز، موز و سایر میوه‌های گرمسیری هم همینطور. 
 
7- شستن روزانه موها
هیچکس در طول تاریخ موهای خود را به اندازه‌ای که ما آنها را می‌شوییم، نشسته است. هفته‌ای یک یا دو یا اگر موهایتان چرب و مجعد است، نهایتاً 3 بار کافی است.
 
8- پوست گرفتن سبزیجات
بیشتر فیبر موجود در سبزیجاتی مانند هویج در پوست آنهاست و شما با کندن پوست‌شان، آنها را دور می‌ریزید.
 
9- سفارش دادن غذایی که در گوشه بالای سمت راست منو قرار دارد
در پس چینش غذاها در داخل منو یک روانشناسی پیچیده قرار دارد و در واقع، قرارگیری آیتم‌ها در هر فهرستی کاملاً هوشمندانه و حساب‌شده است. چشم انسان به صورت طبیعی موقع خواندن یک منوی غذایی یا هر فهرست دیگری ناخودآگاه و به صورت کاملاً طبیعی به سمت گوشه بالای سمت راست آن منحرف می‌شود و این دقیقاً همان جایی است که رستوران‌داران اغلب پرسودترین غذاهای خود را در آنجا قرار می‌دهند.
 
10 – دور ریختن غذاهای تاریخ گذشته
زمانیکه تاریخ مصرف یک ماده خوراکی تمام می‌شود، به سرعت مسموم و غیرقابل خوردن نمی‌شود. تاریخ انقضا فقط برای آن است که مغازه‌داران اجناس خود را بر اساس آن به تولیدکنندگان مرجوع کنند. هر ماده خوراکی تا زمانیکه بوی بد ندهد یا کپک نزد، خوردنش بی‌ضرر است.
 
11- خواب نیمروز
علیرغم تصورات قبلی، ماه گذشته دانشمندان دانشگاه توکیو به این نتیجه رسیدند که چرت زدن‌های روزانه خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را تا 45 درصد افزایش می‌دهد. 
 
12- خرید نرم‌افزار آنتی‌ویروس
سال گذشته وزارت امنیت داخلی آمریکا درمورد خطرات امنیتی استفاده از نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس (حتی معروف‌ترین آنها) هشدار داد. امروزه اغلب مرورگرهای اینترنتی مجهز به نرم‌افزارهای تایید محتوایی هستند که کار مقابله با ویروس‌ها و برنامه‌های مخرب را بهتر از آنتی‌ویروس‌ها انجام می‌دهند.
 
13- نرمش کردن قبل از ورزش
مطالعات نشان می‌دهد نرمش کردن برای گرم کردن بدن تاثیر اثبات شده‌ای بر بهبود عملکرد یا کاهش احتمال مصدومیت ندارد.
 
14- خرید محصولات گران‌قیمت
وقتی که می‌توانید از پوست پرتقال برای خوشبو کردن محیط استفاده کنید، چرا خوشبوکننده‌های گران‌قیمت می‌خرید؟ یا وقتی سرکه در خانه دارید چه لزومی دارد از شوینده‌های قوی و گرانقیمت برای شستن ظروف استفاده کنید. بجای دئودرانت‌های گران‌قیمت برای از بین بردن بوی عرق نیز به راحتی می‌توانید از ترکیب روغن نارگیل با بیکینگ پودر استفاده کنید. 
 
15 – تعلیم رانندگی
با انقلابی که در صنعت خودروسازی شکل گرفته است، خودروهای خودران تنها چند سال دیگر با شما فاصله دارند. تا آن زمان می‌توانید از اتوبوس استفاده کنید!
 
16 – یادگیری خواندن ساعت از روی ساعت‌های آنالوگ (عقربه‌ای)
هر کدام از ما چقدر از عمر خود را در کودکی صرف یاد گرفتن گفتن زمان از روی ساعت‌های عقربه‌ای کردیم؟ امروز دیگر با رواج ساعت‌های دیجیتال نیازی به یادگیری ساعت‌های آنالوگ نیست. ضمن اینکه دستیار صوتی گوشی‌های هوشمند اپل و گوگل نیز با یک سوال کردن ساده، زمان را به شما می‌گوید!