محسن سلیمانی روزبهانی با اشاره به برگزاری کارگاه یک روزه تحلیل دست اندرکاران تالاب بختگان، گفت: تالاب بختگان بعنوان دومین تالاب وسیع ایران، در شرایط بحرانی به سر می برد.

وی تاکید کرد: پرداختن به موضوع مدیریت یکپارچه منابع آب در حوضه این تالاب و تقویت همکاریهای بین بخشی برای احیاء و حفاظت از این زیست بوم ارزشمند، ضروری به نظر میرسد و احیا این تالاب نیازمند یک عزم ملی است تا اثرات خشکی این تالاب بر زندگی و سلامت مردم منطقه به حداقل رسانده شود.

سلیمانی با تأکید بر لزوم بازنگری شیوه ناپایدار مدیریت منابع آب در استان فارس و توجه به تمامی تالاب های استان به عنوان نشانه سلامت و پایداری زیست بومهای طبیعی، خاطرنشان ساخت: برنامه مدیریت تالاب پریشان نیز با مشارکت کلیه دست اندرکاران بویژه اعضاء کمیته محلی و استانی مدیریت تالاب مورد بازنگری قرار گرفته است و اکنون نیازمند توجه جدیتری از سوی مسولان استان برای طی فرایند تصویب در بالاترین سطوح استانی و اجرای آن توسط کلیه ذینفعان است.

کارگاه تحلیل دست اندرکاران تالاب بختگان با حضور بالغ بر ۵۰ نفر از نمایندگان بخش دولتی و غیردولتی و جوامع محلی ۹ شهرستان حوضه و نمایندگان استانی دستگاهها تشکیل شد.

هدف از برگزاری این کارگاه تعیین دست اندرکاران تالاب بختگان و بحث و گفتگو در خصوص نقش هر یک از آنها و میزان اثرپذیری و اثرگذاری بر فعالیت های مرتبط با مدیریت و حفاظت تالاب و همچنین تعیین نقشه راه تدوین برنامه مدیریت جامع تالاب بختگان بود.