پیمان سنندجی در گفتگویی تلویزیونی درباره آخرین وضعیت نوسازی مینی بوس ها در شهر تهران گفت: با توجه به مصوبه هیئت دولت، مینی بوس های برون شهری با عمر بالای 13 سال و بالای 8 سال درون شهری باید نوسازی شوند.

 

وی افزود: درحال حاضر هزار دستگاه مینی بوس با عمر بالای 25 سال تا 30 سال در شهر تهران وجود دارد که اقدامات برای نوسازی آنها در دستور کار قرار گرفته است.

 

مدیر عامل شرکت اتوبوسرانی تهران با اشاره به تسهیلات در نظر گرفته شده جهت نوسازی مینی بوس های فرسوده پایتخت اظهار کرد: طی دو ماهه اخیر با مصوبه شورای شهر تهران مقدمات ارائه تسهیلات به صاحبان مینی بوس های فرسوده فراهم شده و صاحبان مینی بوس ها می توانند با مراجعه به سایت نوسازی در خواست خود جهت دریافت مینی بوس جدید را ارائه دهند.

 

سنندجی ادامه داد: پس از تحویل یک مینی بوس فرسوده 20 میلیون تومان به عنوان وام بلاعوض در اختیار صاحب مینی بوس قرار گرفته ضمن اینکه لاشه مینی بوس نیز به قیمت 10 میلیون تومان از صاحب آن خریداری خواهد شد.

 

وی از امکان تغییر کاربری مینی بوس های فرسوده خبر داد و اظهار کرد: مینی بوس های فرسوده می توانند تغییر کاربری داده و تبدیل به ون و یا تاکسی شوند.

 

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی در پاسخ به این پرسش که کار تحویل مینی بوس جدید به صاحبان آنها ظرف چه مدت انجام می شود؟، گفت: از زمان تحویل لاشه مینی بوس تا تحویل مینی بوس جدید کمتر از یک ماه طول می کشد و اکنون منتظر پاسخ خودروسازان به منظور تحویل مینی بوس های جدید هستیم.