به گزارش افکارنیوز،

 سردار اسکندر مؤمنی در دومین همایش فصلی پلیس راهور ناجا که صبح امروز برگزار شد، اظهار داشت: در فرآیند معاینه فنی، خودروهای نیسان و پراید بیشترین خودروهایی بودند که رد شدند.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم تا کیفیت و ایمنی را در این خودروها افزایش دهیم، گفت: چرا خودروها باید در جایی از کشور تولید و در جایی دیگر از لحاظ آلایندگی و ایمنی رد شوند؟ 

مؤمنی تصریح کرد: هرچند اقدام در این حوزه دیر شده اما هر زمان که جلوی ضرر را بگیریم منفعت است، به همین جهت بخش صنعت بایذ برای ارتقاء کیفیت و ایمنی خودروها تلاش بیشتری کند.

جانشین فرمانده ناجا با تأکید بر اینکه چهار مؤلفه عمده انسان، راه، وسیله نقلیه و سیستم امداد و نجات و درمان، در کاهش تلفات و آسیب‌ها نقش بسزایی دارد، افزود: باید سیستم امداد و نجات توسعه پیدا کند تا تعداد جان باختگان هم کم شود.

وی با اشاره به کاهش جان باختگان طی سال‌های 84 و 85 از حدود 28 هزار به 16 هزار  کشته، گفت: بیشترین نقش مربوط به عامل انسانی بوده که با فرهنگ سازی، تغییر قوانین، مشارکت مردم و ایجاد سیستم‌های هوشمند شاهد کاهش تلفات بوده‌ایم.

مؤمنی اخاطرنشان کرد: سایر مؤلفه‌ها چنانچه همپای عامل انسانی پای کار بیایند و به ویژه در حوزه ایمنی اقدامات اساسی انجام دهیم، شاهد پایین‌ترین حد ممکن تلفات خواهیم بود.