شهرداری 14 هزار میلیارد بدهکار است/ معادل بدهی خود از دولت طلب داریم

گروه اجتماعی- ناصر امانی معاونت برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری افکارنیوز با اشاره به این که شهرداری تهران در حال حاضر حدود 8 هزار و 500 میلیارد تومان تا پایان خرداد ماه سال جاری به اشخاص حقیقی و حقوقی و نیز بیمه و مالیات بدهی دارد، عنوان کرد: همچنین مبلغی بیش از 5 هزار میلیارد تومان نیز در سال جاری سر رسید وام هایی را داری که از بانک ها برای توسعه مترو وام گرفته ایم.

وی با بیان این که شهرداری تهران در مجموع مبلغی حدود14 هزار میلیارد تومان بدهی دارد، تاکید کرد: این در حالی است که مبلغی معادل بدهی خود از دولت طلب داریم که این موضوع با تهاتر بین دولت و شهرداری تهران کاملا قابل حل است.

وی با اشاره به این که شهرداری تهران بر اساس گزارشی که در شورای شهر ارایه شد بدهی های خود تا پایان سال 90 را پرداخت کرده است، تاکید کرد: اما تنها آن دسته از بدهی هایی که در سیستم ثبت و با طی مراحل دستور پرداخت آن صادر شده است را پرداخت کرده ایم.

معاون شهردار تهران در پایان با اشاره به ابهام در پرداخت بدهی های شهرداری تا پایان سال 90 عنوان کرد: امور شهر همواره در حال جاری بودن است و ممکن است هنگام پرداخت بدهی هایی که در سیستم ثبت شده، قراردادهای دیگری منعقد شده باشد که جز سال 90 محسوب می شود اما دستور پرداخت آن بدون شک در سال های آتی صادر می شود.


لیلی موسوی