گروه اجتماعی- پرویز سروری رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری افکارنیوز با اشاره به این که شهرداری تهران تلاش های بسیار برای توسعه اتوبوس انجام داده، اظهار کرد: با وجود این که توسعه تاکسی ها از برنامه پنجساله دوم توسعه شهرداری پیشی گرفته است اما سرمایه گذاری شهرداری تهران در حوزه اتوبوسرانی چندین و چند برابر تاکسی بوده است.

وی ادامه داد: دلیل این که با این وجود هنوز با کمبود ناوگان اتوبوسرانی مواجه هستیم این است که بخشی از تامین ناوگان تاکسی با همکاری رانندگان انجام می شود.از سوی دیگر تهیه تاکسی نسبت به اتوبوس ارزان تر است.

رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که بار پرداختی های که سال ها دولت در حوزه حمل و نقل به مردم تهران باید می داشته بر دوش شهرداری است، عنوان کرد: در نتیجه در تمام شهرداری های کشور نسبت تاکسی به اتوبوس رشد بسیار بیشتری داشته است.

سروری با ابراز نگرانی از کمبود شدید ناوگان اتوبوس در تهران خاطرنشان کرد: در یک سال باقیمانده از عمر این دوره مدیریت شهری باید نسبت به این موضوع توجه بیشتری شود. حتی بخشی از سهم مترو را که هر سال افزایش می دهیم به تامین ناوگان اتوبوسرانی اختصاص دهیم.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: دلیل این امر این است که مترو و اتوبوس حلقه به هم پیوسته است به گونه ای که اگر مترو توسعه یابد اما از مترو تا مراکز مورد نظر مردم اتوبوس وجود نداشته باشد مترو کم خاصیت می شود.

رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این که اتوبوس حلقه مکمل نیاز شهروندان تهرانی برای حمل و نقل است، گفت:به همین دلیل با ناامیدی که از حمایت دولت داریم باید سهم بیشتری را به توسعه ناوگان اتوبوسرانی اختصاص دهیم.

وی با اشاره به این که امید داریم مجمع نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی نیز با ما همکاری داشته باشند، اظهار کرد: متاسفانه در مدت زمان سپری شده هیچ نوع همکاری یا حمایتی از سوی نمایندگان تهران در مجلس از ما دیده نشده است.


لیلی موسوی نصب