توسعه حمل و نقل عمومی؛ مهمترین اقدام برای کاهش آلودگی هوا

محمدباقر قالیباف در مراسم افتتاح ایستگاه متروی شهید صیاد شیرازی با اشاره به سجایای اخلاقی و معرفتی این شهید بزرگوار گفت: شهید صیاد شیرازی افسری متدین، انقلابی و رزمنده‌ای واقعی بود که در تمام لحظه‌های بحرانی از لحظه انقلاب و تا پس از آن حضور جدی داشت.

وی افزود: این شهید بزرگوار چه قبل از جنگ در کردستان و چه در دوران دفاع‌مقدس از ذخایر انقلاب و دوران دفاع‌مقدس بود که هم خون داد هم خون‌دل خورد.

شهردار تهران با بیان این مطلب که توفیق همسنگری با ایشان را داشتم، گفت: امروز انقلاب و زندگی ما مدیون خون دادن و خون دل خوردن این شهیدان والامقام است.

قالیباف در ادامه با بیان اولویت‌های مجموعه شهرداری تهران، به حوزه نظافت اشاره کرد و خاطرنشان کرد: شهرداران خارجی و مهمانان دیگر کشورها که به تهران سفر می‌کنند، همواره از نظافت این شهر به نیکی یاد کرده و از این تمیزی متعجب می‌شوند.

وی با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی در حوزه ترافیک نیز گفت: متأسفانه بی‌انضباطی در ترافیک موضوع غیرقابل قبولی است. چندی پیش در ملاقاتی که با یکی از شهرداران کشورهای اروپایی داشتم او گفت در تهران به عنوان مثال در خیابانی فقط سه مسیر عبوری وجود دارد اما ماشین‌ها اصرار دارند از چهار، پنج لاین برای تردد استفاده کنند و این ایجاد ترافیک می‌کند.

شهردار تهران با تأکید بر ضرورت تقویت حوزه حمل و نقل به ویژه حمل و نقل عمومی تصریح کرد: این حوزه از دغدغه‌های مردم است که ما سعی کردیم از هوشمندسازی شهر به ویژه در حوزه زیرساخت‌ها، IT Base کردن فعالیت‌ها و ... تمرکز کنیم.

قالیباف با بیان اینکه امروز مهمترین چالش شهر تهران، آلودگی هواست گفت: یکی از مهمترین اقدامات برای کاهش آلودگی هوا توسعه حمل و نقل عمومی است.