ساختمان های فرسوده پلمب می شوند

شهاب نادری در رابطه با حادثه ریزش ساختمان پلاسکو و تأثیری که بر بازار پوشاک خواهد گذاشت، گفت: برآوردی که از خسارت احتمالی این حادثه شده 1500 میلیارد تومان بوده اما به نظر می‌رسد این آمار بسیار کمی باشد چرا که کارگاه‌های تولیدی و اجناس زیادی در این ساختمان بوده و بزرگترین ساختمان از نظر پوشاک در پایتخت بوده است.

وی ادامه داد: به همین دلیل احتمال این می‌رود که خسارت موجود بیش از 5 تا 6 هزار میلیارد تومان باشد. 

نادری در رابطه با تأثیر ریزش ساختمان پلاسکو بر بازار پوشاک شب عید، گفت: قطعاً بی‌تأثیر نیست چرا که این حادثه برای کشور بسیار بد شد، ساختمانی در قلب تهران به این راحتی فرو ریخت.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: این حادثه در بحث قیمت‌گذاری شب عید بر پوشاک اثرگذار خواهد بود و از سویی بر روی روحیه مردم نیز اثر سوء می‌گذارد.

وی گفت: باید سازمان‌های مرتبط جلوی تخلفات این چنینی را بگیرند و ساختمان‌هایی که مشکل دارند و فرسوده هستند پلمب شوند و سازمان نظام مهندسی نظارت خود را بیشتر کند. 

وی تأکید کرد: این در حالی است که در تهران که شهری زلزله‌خیز است نگرانی از فرو ریزش ساختمان‌های با قدمت بالا وجود دارد.

نادری ادامه داد: از طرفی کانال‌های فاضلاب، برق و غیره زیرزمینی شده در نتیجه ممکن است زلزله‌ای با یکی، دو ریشتر هم خرابی زیادی به بار بیاورد چرا که زیر ساختمان‌ها خالی شده است.

وی گفت: مردم چه گناهی کرده‌اند که باید این مصیبت را تحمل کنند به خانواده‌های این آتش‌نشانان نیز به دلیل زحماتی که تاکنون کشیده‌اند تسلیت می‌گوییم.