اگر از آن دسته افرادید که بین انتخاب تور گوا و تور بمبئی یا سایر تورهای هند، مردد هستید شاید آشنایی با جاذبه های گردشگری هند در گوا، در تصمیم گیری به شما کمک کند.سواحل گوا از جمله جاذبه های این کشور هستند که گردشگران زیادی را بخود جذب می کنند .گوا و موزه هایش بیش از سایر شهرهای هند مورد استقبال گردشگران بوده است اما در میان نمیتوان از دیگر جاذبه های شهرهای هند مانند شهر بمبئی ،جیپور،آگرا و دهلی چشم پوشی کرد .طبق آمار منتشر شده از سوی کشور هند، فهرست پربازدید ترین جاذبه های گردشگری گوا به شرح زیر است که میتواند برنامه مناسبی برای سفر شما به هند باشد.

 

سواحل گوا

سواحل گوا یکی از معروفترین جاذبه های گردشگری شهر گوا می باشد که در نوروز ماه به دلیل سواحل شنی زیبا، درختان نارگیل و خرما بسیار فراوان طرفداران زیادی را به دنبال دارد و گزینه ی مناسبی برای شنا و غواصی کردن در آبهای زلال می باشد که از جمله این سواحل می توان به ساحل باگا ، ساحل کاندولیم و ساحل پالولم اشاره کرد.در کنار این سواحل رستوران و کافه های متععدی وجود دارد که گردشگران عزیز می توانند بعد از آب تنی به این رستوران ها رفته و گرسنگی خود را رافع کنند و از انواع نوشیدنی ها میل کنند.

1

سواحل گوا

کلیسای بوم ژیزوس

کلیسای بوم ژیزوس در منطقه‌ی گوای کهنه واقع شده است که دولت هند به عنوان میراث جهانی تحت حفاظت سازمان یونسکو این جاذبه را ثبت کرده است که ساخت این کلیسا در سال ۱۵۹۴ میلادی شروع‌شده و یازده سال به طول انجامید .در این کلیسا پیکر مومیایی‌شده‌ی زاویر مقدس در تابوتی شیشه‌ای و بر روی یک طاق بلند و در پشت حصار شیشه‌ای قابل رؤیت می باشد و هر ده سال یکبار جسد را از طاق بیرون می آورند تا بازدیدکنندگان تور هند بتوانند او را از نزدیک ببینند و از جمله کلیسا های موجود در گوا میتوان به  کلیسای جامع گوا، کلیسای سنت آندرو، کلیسای سنت فرانسیس، کلیسای مارگو اشاره کرد.

2

کلیسای بوم ژیزوس

 

تندیس گاندی

تندیس گاندی یکی از جاذبه های گردشگری در جزیره گوا می باشد .گاندی یکی از از رهبر آزادی خواه هندی در گاندی بود که مجسمه گاندی کمی کوتاه تر از مجسمه های این میدان می باشد و امروزه به یکی از پر عکس‌ترین مکان‌های محبوب گردشگران تبدیل شده است.

 

فورت آگوادا

فورت آگوادا یکی از مکانهاییست که سالانه تعداد زیادی از توریست های داخلی و خارجی تور گوا نوروز را به خود جذب کرده است. منظره بالای راهروهای مارپیچ و بالای خانه چراغی بسیار لذت بخش می باشد که در منطقه پانجیم واقع شده است.

3

فورت آگوادا گوا

 

خیابان های کالانگوت

خیابان کالانگوت یکی از مکانهایی می باشد که علاوه بر خرید می توانید خود و فرزندانتان را سرگرم کنید .این خیابان دارای تعداد زیادی رستوران و کافه و باشگاه های شبانه می باشد که در طول روز این خیابان شلوغ می باشد که بیشترین افراد برای گشتن در این خیابان سوار بر دوچرخه و موتور هستند چون وجود ماشین های سواری عبور و مرور افراد را در این خیابان دشوار می کند.

4

خیابان های کالانگوت گوا

ساحل دونا پائولا

ساحل دونا پائولا یا بهشت عشاق در پهنه دریایی مشهور و زیبایی که پانجیم، میرامار و دونا پائولا را احاطه می کند، واقع شده است. نسیم فرح بخش باد شمالی از این منطقه می وزد و منظره های آن نیز بسیار دیدنی هستند. این منطقه گردشگری پر از صخره، در نقطه ای واقع شده است که در آن دو رودخانه ماندووی و زائوری در دریای عرب، به یکدیگر می پیوندند و در سرتاسر این سواحل را درختان نارگیل و نخل احاطه کرده است و یکی از بهترین مکان هایی ست برای انواع تفریحات آبی مانند قایق سواری، شناکردن، آفتاب گرفتن و پیاده روی.

5

ساحل دونا پائولا گوا

 

کانسالیم مونته

ساحل کانسالیم مونته یکی از جاذبه های گردشگری گوا هند می باشد که جزو یکی سواحل جنوبی گوا ست و دارای موقعیت جغرافیایی بی نظیری می باشد که می توان از راه آهن کونکان ، زمین های کشاورزی گوایی همراه با کشاورزان و چوپان ها، جاده های باریک و نسیم خنک لذت برد ولی برای رفتن به این مکان باید کمی سختی بکشید چون مسیرش تقریبا دشوار ست.

 

پناهگاه پرندگان سلیم علی

پناهگاه سلیم یکی از جاهای دیدنی گوا می باشد که در این مکان پرندگان زیبایی نگهداری می شوند ومشهورترین مناطق زیستی جانوران وحشی در هندوستان به شمار می آید.

6

پناهگاه پرندگان سلیم علی

 

معبد شری مانگشی ، پوندا

معبد شری مانگشی یکی از مهمترین معابد شهر گوا می باشد که متعلق به لرد سیوا ست و دارای سبک معماری گوایی هندویی می باشد که در این معبد مراسمات خاصی برگزار می شود.

از دیگر جاهای دیدنی گوا هند میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • غارهای آروالام (Arvalam Caves)
  • کلیسای مفهوم معصوم (Immaculate Conception Church)
  • کلیسای جامع سه (Se Cathedral)
  • معبد شانتا دارگا (Shanta Durga Temple)
  • موزه چیترا گوا (Goa Chitra Museum)
  • کلیسای سن کاجتان (Church of St Cajetan)
  • موزه مجسمه گوا (Goa State Museum)
  • معبد رامناتی (Ramnathi Temple)

 

منبع: http://www.india-travel.info